Gratulerer med dagen Nelson Mandela!

Pressemelding  •  18-07-2012 08:00 CEST

En av verdens ledende profesjonelle hudpleiemerke, Dermalogica og prosjektet joinFITE markerer Mandela Day med en hyllest til Nelson Mandela og de 67 årene han har dedikert og kjempet for menneskerettighetene. I forbindelse med Mandela Day den 18. juli oppfordres man til å bruke litt tid på å gjøre sin del for å skape forandring for andre.

Hvordan?                                                                                                                                                                                 Den 18. juli inviterer joinFITE verdenssamfunnet til å iverksette tiltak for å bidra til å etablere 670 nye mikrolån. Det koster ingen ting, men man oppfordres til å besøke joinFITE.org for å gi et lån finansiert av Dermalogica. Prosjektet ble startet i i 2011, i løpet av den tiden har joinFITE allerede hjulpet mer enn 14.000 kvinner i over 60 land rundt om i verden. På Mandela Day 18. juli er målet å registrere 670 nye lån globalt.

"Mandela Day er en oppfordring til handling om å ta ansvar for å forandre verden og gjøre det til et bedre sted, ett lite skritt om gangen, akkurat som Mr. Mandela har gjort," sier Jane Wurwand, grunnlegger av Dermalogica og joinFITE. "Kvinner er mektige for endring, slik vi investerer ikke bare i kvinner på Mandela Day, vi investerer også i fremtiden til familier og lokalsamfunn".

Gå inn på http://joinfite.org/norway/ og vær med å gi et lån og vær med å hylle Mandela Day.

FITE (Financial Independence Through Entrepreneurship), drevet av Kiva.org og Dermalogica siden 2011. joinFITE er på god vei til å nå målet om hjelpe 25.000 kvinner om å bli økonomisk uahenging i USA og globalt for å starte eller videreutvikle sin egen bedrift.

Dermalogica og Clean Start distribueres av AS Tekon Salgskontor i Norge. For mer informasjon kontakt presseansvarlig Trine Sundene Marthinsen på trine@tekon.no eller på tlf. 966 25 573

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom