Hva med å feire 8.mars ved å hjelpe kvinner i andre deler av verden?

Pressemelding  •  08-03-2012 12:53 CET

For å feire den internasjonale kvinnedagen og mars som en historisk kvinnemåned, har  joinFITE (Financial Independence Through Entrepreneurship) lansert verdens største delekonkurranse i sosiale medier (the world’s largest game of TAG) for å støtte økonomisk uavhengighet for kvinnelige grundere i hele verden. Oppfordringen til deg i mars, er å dele joinFITE budskapet med dine venner på facebook eller hashtagge (#joinFITE) på twitter. Når du deler budskapet til joinFITE, bidrar du til å skape bevissthet rundt de positive ringvirkningene som oppstår når vi investerer i kvinner.

Så i løpet av mars, hver gang du deler eller hashtagger (#)joinFITE i sosiale medier, så vil joinFITE bidra med $1 mot å finansiere et mikrolån, slik at en kvinne kan starte opp eller utvikle sin egen bedrift. joinFITE håper at når dette budskapet spres i sosiale media, at det skal deles nok ganger til å samle inn opp mot $100,000 USD.  joinFITE er et engasjement i kraft av Kiva.org, med Dermalogica i spissen, for å hjelpe kvinner til å starte eller utvikle sin egen bedrift via små lån. Gjennom økonomisk uavhengighet kan de hjelpe sin familie og sine lokalsamfunn.  joinFITE ble grunnlagt i 2011 og har allerede finansiert mer enn 10,000 mikrolån for kvinner i over 60 land rundt om i verden.

“I løpet av mars minnes vi kvinners mange prestasjoner igjennom historien og feirer det store potensialet for neste generasjon av kvinnelige ledere ," sier Jane Wurwand, grunnlegger av Dermalogica og joinFITE.  “Kvinner er en stor uutnyttet ressurs i forhold til hvordan de kan skape positive forandringer i lokalsamfunnene rundt om i verden. Ved å gi små lån til kvinnelige grundere, vil joinFITE gi kvinner mulighet til å bruke sin kunnskap og visdom for å skape et bedre liv for seg selv, sine familier og lokalsamfunn.”

joinFITE mikrolån gir kvinner en hjelpende hånd til å bygge et bedre liv for seg og sine. Forskning viser at kvinner bruker 90 prosent av sine inntekter i familien, i motsetning til menn som bare bruker 30 prosent.  joinFITE arbeider for å gi kvinner kraft gjennom økonomisk uavhengighet, det er en investering i deres potensial og tilbyr muligheter for å starte eller utvikle egen bedrift der tradisjonelle finansielle institusjoner ikke er tilgjengelige for dem. Når kvinner oppnår økonomisk suksess og investerer dette i sine familier og lokalsamfunn, vil de positive ringvirkningene spres langt forbi hvert enkelt individ.

Dermalogica og Clean Start distribueres av AS Tekon Salgskontor i Norge. For mer informasjon kontakt presseansvarlig Trine Sundene Marthinsen på trine@tekon.no eller på tlf. 966 25 573

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom