Sykkeldistribusjon nå også i Kristiansand

Sykkeldistribusjon nå også i Kristiansand

For å supportere DPDHL sitt miljømål om Zero Emission i 2050, og delmålet om at 70% av alle first- og last mile leveringer skal gjennomføres med rene distribusjonsløsninger innen 2025, lanserte DHL Express i dag sykkeldistribusjon også i Kristiansand by. På denne måten effektiviserer vi ytterligere, og kan yte en enda raskere service til våre kunder, samt bidra til færre forurensende biler i bybildet.

Et sykkeldepot er plassert sentralt i Kristiansand hvor varene fra terminalen fylles på hver morgen etter at DHL Express' nettverksfly er ankommet Kjevik. El-bil benyttes til transporten fra flyplassen inn til depoet.

Syklisten laster opp fra depoet i flere omganger gjennom dagen for å maksimere utnyttelsen av sykkelruten, og hovedsaklig vil det være leveringer og opphentinger av sendinger opp til 5 kg.

I dag, første dagen, hadde kureren med seg 31 stopp ut på ruten sin i området Kvadraturen i Kristiansand. Etterhvert vil det geografiske området utvides til også å inkludere nærliggende boligområder og da spesielt øst og nord for sentrum (Lund, Grim). I løpet av kort tid vil vi trolig se en produktivitet på mellom 40-50 stopp daglig på denne ruten og den vil da erstatte en standard varebil fult ut.

Pressekontakt Marketing Communications Manager +47 66 92 86 67