DHL Logistics Trend Radar avdekker fremtidens logistikktrender

DHL Logistics Trend Radar avdekker fremtidens logistikktrender

Bonn 22. september 2020: I den femte utgaven av Logistics Trend Radar har DHL nok en gang avdekket 29 viktige trender som vil påvirke logistikkbransjen de neste årene. Rapporten er et resultat av omfattende analyser av makro- og mikrotrender, samt innsikter fra et stort partnernettverk inkludert forskningsinstitutter, tekniske aktører, start-ups og kunder.

“For oss som logistikkeksperter er det viktig å forutsi utfordringene fremover og se for oss mulige løsninger slik at vi best kan gi råd til våre kunder. Mega trender som vil fortsette å engasjere oss er ikke ukjente: ny teknologi, økende e-handel og bærekraft, sier Katja Busch, Chief Commercial Officer i DHL. “Noen områder vil utvikle seg raskere enn andre, så det er behov for å forstå de underliggende trendene og deres innvirkning på logistikken - ikke minst på grunn av virkningen av COVID-19 på både global handel og arbeidsstyrken. Som verdensledende i logistikk, har vi innsikt og kompetanse til å evaluere situasjonen.

Fremtidens store utfordring vil være å sikre arbeidsstyrken innen logostikk gjennom opplæring og kvalifisering i stadig mer teknologisk sofistikerte operasjoner. Dette vil være høyt oppe på de strategiske agendaene til forsyningskjedeorganisasjonene i årene som kommer” sier Matthias Heutger, Senior Senior Vice President, Global Head of Innovation & Commercial Development i DHL. Basert på data fra de siste sju år kan vi lage langsiktige prognoser og dermed støtte våre partnere og kunder til å lage veikart for virksomheten, samt bidra til å strukturere og katalysere ytterligere bransjeledende forskning og innovasjoner.

DHL publiserer regelmessig Logistics Trend Radar. Både innen DHL og på tvers av bransjen har det blitt en anerkjent standard for strategi og innovasjon, samt et viktig verktøy for å forme retningen til spesifikke trender.

DHL Logistics Trend Radar, inkludert informasjon om dypdykk og prosjekter, er tilgjengelig for gratis nedlasting på www.dhl.com/trendradar