Årets julehandel øker kraftig på nett

Pressemelding   •   des 20, 2013 09:44 CET

Oslo 20.desember. 2013 – DIBS, Nordens ledende leverandør av enkle og sikre betalingsløsninger på nettet kunngjør i dag ferske tall fra årets julehandel på internett.

Årets julehandel på nett hadde i november en økning på 11 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. Første uken i desember hadde nettbutikkene en økning på 17 prosent, og andre uken i desember ser vi en økning på 12 prosent.

«Vi er glade for å se at e-handelens utvikling fortsetter å slå nye rekorder. Vi ser at nettbutikkene hadde en treg start på julehandelen i november, men at det eksploderte med tidenes netthandelsboom første uken i desember, med en påfølgende roligere andre uke i desember,» sier Henrik Begby Andersen, Daglig leder i DIBS Norge.

Nordmenn har for alvor oppdaget enkelheten med å kjøpe julegaver på nettet. I DIBS årlige rapport Norsk E-handel 2013 oppgir hele 60 prosent at de handler på nettet fordi det er enkelt.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Henrik Begby Andersen, Daglig leder DIBS Norge.

E-post: henrik.andersen@dibs.no. Telefon: +47 98 08 66 66.

Om undersøkelsen:

Undersøkelsen baseres på økning i omsetning hos nettbutikker som er kunder hos Nordens største betalingsleverandør på nettet.