DIBS gir nye muligheter for handel på Facebook

Pressemelding   •   aug 29, 2012 10:31 CEST

DIBS, Nordens ledende leverandør av betalingsløsninger til e-handel, lanserer nå som den første betalingsformidleren i Norden en helt ny løsning som tilbyr handel direkte på Facebook.

DIBS nye Facebook-løsning gir nå enda flere muligheter for e-handel. Facebooks potensial som handelsplass vurderes å være enormt, og samtidig som fler og fler bedrifter jobber hardt for å konvertere fans til kunder, gjør DIBS det nå mulig å gjennomføre betalinger direkte på Facebook.

Løsningen gjør det mulig å integrere et sikkert og brukervennlig betalingsvindu på Facebook, og bygger på en intuitiv plattform som hjelper bedrifter med å vinne, fastholde og konvertere fans til kunder. Det skjer gjennom en integrert Facebook-butikk som både kan skape omtale av produkter og tilbud, men som også gir mulighet for å lage kampanjer og gjennomføre konkurranser. Alt sammen med henblikk på å skape et større engasjement, drive likes og øke kjennskapen til bedriften.

Når fansene er klare til å betale, vil de fremover bli møtt av det velkjente DIBS betalingsvindu. Og som noe helt nytt, vil det være mulig å gjennomføre kjøp direkte på Facebook.

- DIBS driver i høy grad utviklingen innen digital handel. Med vår nye løsning kan vi støtte våre kunders og partneres satsing i relasjon til Facebook-handel, og selv om fenomenet fremdeles er i sin spede begynnelse, opplever vi en økende interesse og etterspørsel. Med den nye løsningen får våre kunder enda bedre mulighet for å drive salg på tvers av de digitale plattformene, og det har vært viktig for oss å lansere en løsning som gjør det enkelt og overskuelig å komme i gang med handel på Facebook, sier Eric Wallin, administrerende direktør i DIBS.

DIBS har en av markedets bredeste porteføljer av betalingsmetoder til nettet. Og akkurat som med sine øvrige løsninger, håndterer DIBS også på Facebook hele prosessen i et sikkert PCI-sertifisert miljø, noe som blant annet betyr at brukernes kredittkortopplysninger behandles med samme sikkerhet som ved DIBS’ øvrige betalingsløsninger.

For ytterligere informasjon, kontakt vennligst:
Eric Wallin, CEO DIBS, +46 8-527 525 03 / +46 703 29 77 74 eller e-mail: eric.wallin@dibs.se
Henrik Begby Andersen, country manager DIBS Norge, + 47 98 08 66 66 eller e-mail:henrik.andersen@dibs.no