DIBS leverer betalingssystem til Svenske Apotekers e-handelsløsning

Pressemelding   •   aug 02, 2007 08:07 CEST

DIBS Payment Services har inngått en avtale med Apoteket AB om levering av betalingstjenester for Apotekets salg av legemidler og handelsvarer via Internett. Avtalen inkluderer tilkobling til Visa, MasterCard, American Express og Diners, samt til svenske Internettbanker.

”Jeg er veldig glad for at Apoteket har gitt oss mulighet til å bli en del av sin e-handelssatsing. Under anbudsprosessen la man vekt på funksjonalitet, sikkerhet, pris og administrasjon, og det viser at DIBS helhetstilbud holder den høyeste klasse”, sier Eric Wallin, direktør hos DIBS.

Apoteket fortsetter å utvikle og integrere sine ulike systemer slik at den voksende e-handelen blir enkel, rask og sikker for kundene. Målet er å forbedre tilgjengeligheten for konsumentene og øke valgfriheten med hensyn til bestilling og leveranse, men samtidig opprettholde sikkerhet og kvalitet.

I dag har Apoteket 90 millioner kundebesøk hvert år og håndterer cirka 24 millioner elektroniske resepter.

DIBS Payment Services er siden 18. juni 2007 notert på First North under forkortelsen DIBS.