Nå kan du betale på nett ved å bruke tre siffer istedenfor 23

Pressemelding   •   okt 13, 2016 06:00 CEST

Mer enn 25 000 nettbutikker kan snart lagre data tilknyttet betalingskort kollektivt, noe som gjør netthandel enklere enn noen gang.

DIBS og Nets går sammen om å introdusere en service som tilbyr netthandlere muligheten til å lagre informasjon om betalingskort på tvers av tusenvis av nettbutikker over hele Norden.

»‘Remember Me’-tjenesten er et tilbud som vil forbedre brukeropplevelsen til millioner av netthandlere i Norden.‘Remember Me’ lagrer forbrukerens betalingsinformasjon på en sikker måte på tvers av mer enn 25 000 nettbutikker over hele Norden. Dette betyr at i det du har valgt å lagre betalingsopplysningene dine, behøver du aldri å bruke alle de 23 sifrene igjen. Da holder det med kun den tresifrede CVC-koden som ikke vil bli lagret. Den nye tjenesten gjelderfor samtlige nettbutikker som er tilknyttet DIBS eller Nets, og når Paytrail inkluderes vil tjenesten omfatte 25 000 nettbutikker. Dermed lagres data på tvers av nettbutikkene, og selskapene som utgjør Nets Group gir en enhetlig og unik brukeropplevelse for netthandlere overalt", sier Asger Hattel, Group Executive Vice President i Nets, og forklarer at kortnumre og utløpsdatoer vil bli lagret på den sikreste mulige måten innenfor Nets Group.

En »game changer« for den nordiske netthandelen.

Ifølge DIBS Payment Services vil samarbeidet med Nets ikke bare påvirke brukeropplevelsen, men følgelig også forbrukeratferden, noe som vil komme nettbutikkene som anvender løsningen fra Nets Group til gode:

»Resultatene fra rapporten vår om nordisk netthandel viste at 44% av netthandlerne som handlet via mobile enheter foretrakk å unngå å taste inn bankkortdetaljer. Enda mer interessant var det at 21% av respondentene oppga at de ville handle mer på nett hvis teknologien var implementert. Vi valgte å lytte til forbrukerne, selv om vi også forutser at nettbutikkene vil tjene enormt på å velge betalingsløsningen fra DIBS eller en av de andre leverandørene tilknyttet Nets Group. Dette eksemplifiserer vår gjensidige retningslinje 'sterkere enn noen gang - sammen',og dette er bare begynnelsen«, sier Daniel Larsson, ‎SVP DIBS Commercial, og understreker at forventningen er at samarbeidet blir en »game changer« for den nordiske netthandelen.

Kvalitetsstemplet sikkerhet

Ifølge Nets vil ‘Remember Me’-tjenesten på sikt bli sømløst implementert på alle DIBS, Paytrail og Nets plattformer, som gjør at det eneste forbrukerne skal se etter er de distinkte logoene til Nets Group sine leverandører av betalingstjenester:

»Nets-merket er et kvalitetsstempel for sikkerhet, som er grunnen til at netthandlere skal se etter 'DIBS by Nets', 'Paytrail by Nets' eller Nets-logoer når de handler på nettet, for å forsikre seg om at nettbutikkene holder høyest mulig kryptering og sikkerhetsstandard. Når du først har klikket av i ‘Remember Me’-boksen, kan du være sikker på at dine opplysninger blir lagret trygt og at sikkerhetskoden bakpå betalingskortet ditt er det eneste som kreves etterfølgende for en trygg og enkel kjøpsopplevelse«, sier Asger Hattel.

Tidligere i år har Nets, som er leverandør av betalingstjenester med komplett portefølje, annonsert at de har ferdigstilt oppkjøpet av DIBS Payment Services, en ledende nettbasert betalingsleverandør. Nets kjøpte brorparten av DIBS for en tid tilbake, og tidligere i år ble den siste andelen kjøpt opp.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Daniel Larsson, SVP DIBS Commercial

E-post: daniel.larsson@dibs.se. Telefon: +46 0736-40 42 11