Dignios Kina-eventyr fortsetter med statsbesøket

Med H.M. Kong Harald tilstede, signerte Dignio en kontrakt med kinesiske Yi Fang Group om leveringer til deres store helsesatsning i Beijing.

I forbindelse Kongeparets offisielle statsbesøk til Kina, deltar Dignio som en del av næringslivsdelegasjonen på over 300 deltakere.

Under seminaret "Pioneering Sustainable Solutions" i regi av blant annet Innovasjon Norge, ble det avholdt en offisiell signeringsseremoni der Dignio offisielt formaliserte sitt samarbeid med kinesiske Yi Fang Group. Eiendomsutvikleren Yi Fang har fått i oppdrag å bygge en helt ny bydel i Beijing med en egen "Health Valley" dedikert til helsearbeid. Dignio vil med sin plattform og programvaren Dignio Prevent, levere medisinsk avstandsoppfølging til Yi Fang Health Valley.

Dignios gründer og CEO, Lars Christian Dahle, er under statsbesøket også en aktiv bidragsyter under NHOs rundebord om temaet handel, investeringer og bærekraft, som holdes i Beijing 16. oktober og ledes av NHOs president Arvid Moss med næringsminister Torbjørn Røe Isaksen tilstede.

Saken oppdateres.

• Helse, sykepleie, legemiddel