Pressemelding -

Høyprofilert Dignio-rekruttering: Ole Daniel Nitter hentes hjem fra toppjobb i Indonesia

Nitter går fra rollen som Managing Director for nettbutikkgiganten, ZALORA Indonesia, og blir en del av det norske helseteknologiselskapets ledergruppe i rollen som Chief Operating Officer.

- Da jeg kom i kontakt med Dignio, ble jeg raskt solgt på visjonen til selskapet og gründerne. Dette er folk med ekte lidenskap for det de jobber for, og ambisjonene er store i Norge og internasjonalt, sier Nitter som tiltrer rollen denne våren.

Sivilingeniøren, som også har bakgrunn fra Boston Consulting Group, har lenge vært en ettertraktet ressurs blant norske teknologibedrifter. Han lot seg lokke av mulighetene i utlandet for fire år siden, og har vært med på å bygge opp ZALORA Indonesia til å bli den ledende e-handelsplattformen for mote i landet.

Erfaringen fra Asia betød mye for Dignio-gründer, Lars Dahle, som i fjor høst hentet 23 millioner kroner i investorkapital for å kunne ruste selskapet for veksten de står overfor blant annet i Kina og England.

- Vi så etter en person som skilte seg fra resten av ledergruppen i erfaring og profil. Vi ønsket oss yngre krefter, men var samtidig på jakt etter en som hadde betydelig erfaring fra utlandet og fra ledelse. Skal jeg være ærlig, trodde jeg det ville være uoppnåelig, men så kom vi i kontakt med Ole Daniel, som i tillegg til å oppfylle våre kriterier, skulle vise seg å være en fantastisk person. Vi gleder oss til å få ham med på laget!

Dignio har det siste året fått sitt store gjennombrudd, både i inn- og utland. Dahle, som startet selskapet i 2010, har etterhvert blitt en av Norges ledende eksperter på velferdsteknologi og e-helse. Nylig talte han for landets mektigste under NHOs årskonferanse, og i høst var han Erna Solbergs håndplukkede ekspert under Northern Future Forum. For Ole Daniel Nitter var potensialet i selskapet en trigger.

- Jeg elsker å se vekst. Enten det er industrier, produkter, organisasjoner, team eller enkeltindivider. Jeg drømmer nå om at Dignio skal bli et verdensledende helseteknologiselskap hele Norge kan være stolte av, og at vi kan skape verdi for helsevesen verden over! Jeg har stor tro på at denne drømmen vil bli virkelighet, sier en entusiastisk Nitter.

- Nå gleder jeg meg bare til å ta fatt på arbeidet og bygge stein på stein, eller pasient for pasient er kanskje mer treffende.

Med ansettelsen av Ole Daniel Nitter har Dignio huket av en viktig ressurs på rekrutteringslisten, men fortsatt jakter selskapet på en ny Chief Technology Officer og flere design- og utviklingsressurser.

Ole Daniel Nitter (COO) og Lars Dahle (CEO) blir duoen som sammen skal gjøre Dignio til et verdensledende helseteknologiselskap.

• Økonomi, finans

Dignio er Norges ledende spesialist på medisinsk avstandsoppfølging. Vi jobber for velinformerte pasienter med en fleksibel hverdag og høy livskvalitet. Resultatet er fornøyde pasienter og ressursbesparelser for helsevesenet.