Dustin åpner for netthandel i Nederland

Dustin åpner for netthandel i Nederland

I dag lanserer Dustin netthandel i Nederland. Det betyr at Dustin nå tilbyr både produkter, tjenester og løsninger i Nederland.

Dustins netthandel i Nederland, dustin.com, retter seg mot både bedrifter og privatpersoner med hovedfokus på små og mellomstore bedrifter.

-Vi er veldig glade for å kunne tilby vår effektive netthandel i Nederland. Siden vi har lang erfaring innen netthandel og kunnskap om IT-behovene hos små og mellomstore bedrifter, ser vi at det finnes et behov for oss. Vi ser frem til å være en utfordrer i Nederland. Vår ambisjon er å bli en ledende partner for små og mellomstore bedrifter i Nederland, sier Thomas Ekman, VD og konsernsjef i Dustin.

Det finnes store likheter mellom markedet i Norden og i Nederland både ut fra markedsstruktur og kundebehov. Verdien på Dustins totale adresserbare B2B-marked stiger til ca. 263 milliarder SEK.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Eva Ernfors, Informasjonssjef: +46 70 258 62 94

Dustin er en ledende nettbasert IT-partner med virksomhet i Norden og Nederland. Selskapet tilbyr IT-produkter med tilhørende tjenester og løsninger til bedrifter, offentlig sektor og privatpersoner med hovedfokus på små og mellomstore bedrifter. Dustin fungerer som en bro mellom produsentenes brede utvalg og kundenes behov. Selskapet tilbyr cirka 255.000 produkter og tjenester, hvor Dustins ansatte hjelper kundene med å finne den rette løsningen.

Dustin har mer enn 1.500 ansatte. Omsetningen for regnskapsåret 2018/19 utgjorde 12,5 milliarder SEK. Mer enn 90 prosent av Dustins inntekter kommer fra bedriftsmarkedet. Dustin Group har vært børsnotert på Nasdaq Stockholm siden 2015 og har hovedkontor i Nacka, Stockholm.

Pressekontakt Press & PR Manager +46 73 850 54 85

Pressekontakt Head of Communication +46 70 258 62 94

Dustin er en ledende nettbasert IT-partner med virksomhet i Norden og Benelux.

Dustin er en ledende onlinebasert IT-partner i Norden og Benelux. Vi hjelper kundene våre med å tilby optimale IT løsninger tilpasset deres behov, slik at de alltid er i forkant.

Vi kan levere omtrent 280 000 produkter med relaterte tjenester til selskaper, offentlig sektor og privatpersoner. Salget for regnskapsåret 2022/23 utgjorde cirka 23,6 milliarder SEK, og drøyt 90 prosent av inntektene kom fra bedriftsmarkedet.

Dustin har cirka 2200 ansatte og har vært børsnoterte på Nasdaq Stockholm siden 2015, med hovedkvarter i Nacka Strand like utenfor Stockholm sentrum.