Dustin utvider tilbudet innen skytjenester med oppkjøpet av Purity IT

Dustin har inngått avtale om å kjøpe Purity IT, et selskap som er spesialisert på skybaserte tjenester for lagring, backup og disaster recovery.

Med dette oppkjøpet kompletterer Dustin tjenestetilbudet innen Managed Services, og styrker organisasjonen med spisskompetanse innen lagring og backup.

-I takt med den økt digitalisering og et stadig mer komplisert trusselbilde knyttet til IT-sikkerhet, blir det viktigere og ikke bare beskytte IT-miljøet sitt, men også ha mulighet for raskt å komme tilbake i normal drift hvis uhellet skulle være ute. Med Purity IT styrker vi tilbudet innen mer avanserte produkter og løsninger, som for eks disaster recovery som en tjeneste. Vi får også oss et svært kompetent team innen lagring og backup, sier Jens Haviken, VP Services & Solutions, Dustin.

Purity IT ble etablert i 2008 og kjøpes av gründerne. Selskapet har 23 medarbeidere og omsatte i 2015 omsatte selskapet for ca. 80 MNOK. Oppkjøpet bedømmes å ha marginal påvirkning på Dustins fortjeneste per aksje i inneværende regnskapsår.

-Vi har vår styrke innen det øvre SMB segmentet, men ser at våre løsninger også passer mindre selskap. Som en del av Dustin får vi helt nye muligheter til å nå disse kundene, i hele Norden. Samtidig kan vi komplettere Dustin mot større selskaper og offentlig sektor, sier Lars Olav Habberstad, Administrerende Direktør og gründer i Purity IT.

Selskapet vil konsolideres inn i Dustin fra 1. mars. Purity IT vil fortsette under eget navn i en overgangsperiode til det er fullt integrert i Dustin.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Eva Ernfors, informasjonssjef Dustin, +46 70 258 62 94

Dustin er en av Nordens ledende forhandlere av IT-produkter med tilhørende tjenester til bedrifter, offentlig sektor og privatpersoner. Med kjernen i e-handel fungerer Dustin som et bindeledd mellom det store utvalget hos leverandørene og kundenes behov, der Dustins ansatte hjelper kundene å finne rett løsning utfra deres behov.

Dustin er en one-stop-shop som tilbyr cirka 200 000 produkter med tilhørende tjenester, funksjoner og løsninger. Virksomheten drives i Sverige, Norge, Danmark og Finland.

Selskapet har mer enn 900 ansatte. Omsetningen i regnskapsåret 2015/16 utgjorde ca. 8,3 milliarder SEK. Mer enn 90 prosent av Dustins inntekter kommer fra bedriftsmarkedet med fokus på små- og mellomstore bedrifter. Dustin Group er børsnotert på Nasdaq Stockholm fra 2015 og har hovedkontor i Nacka, Stockholm.

Pressekontakt Press & PR Manager +46 73 850 54 85

Pressekontakt Head of Communication +46 70 258 62 94

Dustin er en ledende nettbasert IT-partner med virksomhet i Norden og Benelux.

Dustin er en ledende onlinebasert IT-partner i Norden og Benelux. Vi hjelper kundene våre med å tilby optimale IT løsninger tilpasset deres behov, slik at de alltid er i forkant.

Vi kan levere omtrent 280 000 produkter med relaterte tjenester til selskaper, offentlig sektor og privatpersoner. Salget for regnskapsåret 2022/23 utgjorde cirka 23,6 milliarder SEK, og drøyt 90 prosent av inntektene kom fra bedriftsmarkedet.

Dustin har cirka 2200 ansatte og har vært børsnoterte på Nasdaq Stockholm siden 2015, med hovedkvarter i Nacka Strand like utenfor Stockholm sentrum.