Easybank har ansatt ny CFO

Pressemelding   •   jun 15, 2018 08:42 CEST

Administrerende direktør Oddbjørn Berentsen (bildet) er fornøyd med at Gard Haugen velger å satse på Easybank.

Gard Haugen kommer fra stillingen som CFO i Instabank ASA, og starter 1. august i Easybank.

De siste årene har han vært med i oppstarten av Instabank som en av gründerne. Før dette var han CFO i yA Bank der han var sentral i salget av banken til Resurs Bank. Han har videre 10 års erfaring fra ABG Sundal Collier, og før dette var han i Ernst & Young og Arthur Andersen. Haugen er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI.

Administrerende direktør Oddbjørn Berentsen er fornøyd med at Gard Haugen velger å satse på Easybank. Selskapet har fått på plass en erfaren og kompetent CFO, og som vil være med å utvikle bankens lønnsomhet videre. Easybank har fokusert på å tiltrekke seg tung bankfaglig kompetanse, og samtidig ansette personer med et oppriktig ønske om å utfordre de etablerte aktørene. Det er derfor tilfredsstillende å se at banken tiltrekker seg nøkkelpersoner med lang bransjeerfaring, sier Berentsen.

Haugen har lang fartstid innen forbruksfinansiering og forklarer valget av Easybank slik:

«Easybank har vært klar i sin kommunikasjon til finansmarkedet at lønnsomhet er første prioritet. Dette er en strategi som jeg støtter, og jeg gleder meg til å bli en del av det faglig sterke teamet i Easybank. Banken har en sterk aksjonærbase som er viktig for videre vekst, noe de viste i den vellykkede egenkapitalemisjonen på 100 millioner i mars i år.»

Easybank ASA er en norsk bank med solide eiere og god kapitalreserve. Bankens største aksjonærer er Skagerrak Sparebank, Alfred Berg fondene, Fondsavanse (Must familien), Lindbak familien, Nordic Private Equity og MP pensjon.

Banken fokuserer på forbruksfinansiering og spareprodukter med sikker og god avkastning.