Easybank lanserer brukskonto med rente på hele 1,50% fra første krone.

Pressemelding   •   mar 02, 2018 12:38 CET

Adm.dir i Easybank, Oddbjørn Berentsen, er glad for å kunne tilby kunder brukskonto i toppsjiktet. (Foto: Easybank)

1,7 millioner nordmenn har mindre enn 50 000 kr i bankinnskudd, viser tall fra SSB. I følge statistikk fra Finansportalen, ligger de aller fleste banker - storbanker så vel som sparebanker – på 0,10% rente eller lavere på bruks- og lønnskonto.

- Dette er trist lesning, sier administrerende direktør i Easybank Oddbjørn Berentsen. Nå er det på tide at også disse kundene får best mulige vilkår. Flere burde se over egen økonomi, og sørge for at banken gir deg den innskuddsrenten som de fortjener.

Selv om folk er blitt flinkere til å flytte sparepengene sine til banker med gode betingelser, er det fortsatt mange som har store beløp stående på lønns- og brukskonto. Mange kan faktisk tjene tusenlapper årlig på å være mer våkne og flytte pengene fra storbankene og over til nisjebanker, sier Easybank-sjefen.

- For Easybank er det en ambisjon at kundene alltid skal kunne plassere sparepengene sine hos oss og være sikker på at avkastningen over tid vil være blant markedets aller beste - nå ønsker vi i tillegg å levere Norges beste brukskonto for å gi kundene et godt alternativ også for brukskonto, avslutter Berentsen.

Renten på 1,50% gjelder fra første krone og det er ingen gebyrer på uttak - innland så vel som utland.

* tall for 2016 fra SSB

Easybank ASA er en norsk bank med solide eiere og god kapitalreserve. Bankens største aksjonærer er Skagerrak Sparebank, Fondsavanse (Must familien), Alfred Berg fondene, Lindbak familien, Nordic Private Equity og MP pensjon.

Banken fokuserer på forbruksfinansiering og spareprodukter med sikker og god avkastning.