Easybank leverer solide tall

Pressemelding   •   aug 15, 2017 09:39 CEST

Bank skal være enkelt - Vi er Easybank

Easybank leverer solide tall

Ett år etter strategiendringen kan banken melde om et resultat før skatt på NOK 2,5 millioner (1,9 millioner etter skatt) i andre kvartal 2017. Easybank har hatt en sterk vekst innenfor usikrede lån siden oppstarten høsten 2016. Administrerende direktør Oddbjørn Berentsen er godt fornøyd med resultatet, og viser til at banken nå leverer positivt resultat allerede etter tre hele kvartaler med ny produktportefølje.

Sterk resultatforbedring
Easybank har økt netto renteinntekter med NOK 14 millioner i 2. kvartal sammenlignet med 4. kvartal 2016. Bunnlinjen er forbedret med over NOK 9 millioner i samme periode. Vi har hele tiden hatt fokus på lønnsom vekst med fornuftig risiko, og dette ser vi nå effekten av sier Berentsen.

- Resultat før skatt NOK 2,5 millioner

- Netto renteinntekter NOK 28 millioner

- Totale utlån NOK 1,34 milliarder

- Positiv marginutvikling

- God lønnsomhet i SMB og bolig

- Fortsatt god kredittkvalitet

- Avtale med Schibsted for direktesalg av billån

Berentsen ønsker ikke å kommentere på forventede resultater fremover, men sier at banken har etablert en skalerbar plattform for videre lønnsom vekst.

Med en egenkapital på NOK 323 millioner og NOK 1,35 milliard i utlån er banken verdsatt til NOK 410 millioner på NOTC (Ticker: EASY).

Oddbjørn Berentsen
Administrerende direktør
Mail: ob@easybank.no

Easybank baserer seg på en norsk bank med lang fartstid i Norge. Banken har hatt lisens fra Finanstilsynet siden 2003 og skiftet i april 2016 navn til Easybank. Banken har produkter innenfor sparing, finansiering og betalingsformidling mot personmarkedet, organisasjoner og bedrifter. Fokuset er nå endret fra tradisjonell bankvirksomhet til forbruks- og bilfinansiering. Banken tilbyr i tillegg spareprodukter med sikker og god avkastning.