Over 1 700 000 fortjener mer. Er du en av disse?

Pressemelding   •   des 29, 2017 16:41 CET

Penger å tjene på rett brukskonto

Easybank lanserer brukskonto med rente på hele 1,50% fra første krone.

1,7 millioner har mindre enn 50 000 kr i bankinnskudd, viser tall fra SSB. I følge statistikk fra Finansportalen, ligger de aller fleste banker - storbanker så vel som sparebanker – på 0,10% eller lavere på bruks- og lønnskonto.

- Dette er trist lesning, sier administrerende direktør i Easybank Oddbjørn Berentsen. Nå er det på tide at også disse kundene får best mulige vilkår. Et nyttårsforsett for flere burde være å benytte starten på det nye året til å se over egen økonomi og vilkår. Det er betydelig penger å tjene på det, fortsetter han.
- Selv om folk er blitt flinkere til å flytte sparepengene sine til banker med gode betingelser, er det fortsatt mange som har store beløp stående på lønns- og brukskonto. Mange kan faktisk tjene tusenlapper årlig på å være mer våkne og flytte pengene fra storbankene og over til nisjebanker, sier Easybank-sjefen.

- For Easybank er det en ambisjon at kundene alltid skal kunne plassere sparepengene sine hos oss og være sikker på at avkastningen over tid vil være blant markedets aller beste - nå ønsker vi i tillegg å levere Norges beste brukskonto for å gi kundene et godt alternativ også for brukskonto, avslutter Berentsen.

Renten på 1,50% gjelder fra første krone og det er ingen gebyrer på uttak - innland så vel som utland.

* tall for 2016 fra SSB

Easybank ASA er en norsk bank med solide eiere og god kapitalreserve. Bankens største aksjonærer er Skagerrak Sparebank, Fondsavanse (Must familien), Alfred Berg fondene, Lindbak familien, Nordic Private Equity og MP pensjon.

Banken fokuserer på forbruksfinansiering, brukskonto og spareprodukter med sikker og god avkastning.