Ebookers lanserer pakkereiser på mobilsiden

Ebookers utvider nå mobilsiden slik at det også er mulig å bestille pakkereiser der. Det betyr at den reisende kan bestille billigere reiser med fly og hotell, fly og leiebil eller fly, hotell og leiebil i en og samme bestilling rett fra mobiltelefonen.

I januar i år var ebookers det første nordiske nettreisebyrået som lanserte en fullt optimert mobiltjeneste for bestillinger fra telefoner med touchskjerm. 70 % av alle hotellbestillinger som har blitt gjort via mobilsiden siden lanseringen gjelder hotellopphold med innsjekking samme dag¹, noe som tydelig viser etterspørselen etter en rask, enkel og fleksibel bestillingskanal for den reisende.

Den reisende setter pris på at det er lettvint og funksjonelt samt at utvalget på mobilsiden er stort. Dette vises fremfor alt gjennom at antallet som kommer tilbake til siden ligger langt over antallet som kommer tilbake til MrJet/ebookers ordinære websider. Det mest populære operativsystemet blant de besøkende på mobilsiden er Apples iOS med 80 %.

- Etter den vellykkede lanseringen i januar er vi glade for at vi nå også kan tilby våre kunder og reisende muligheten til å bestille pakkereiser. Nesten tre fjerdedeler av våre nåværende mobile brukere bestiller hotell samme dag som de sjekker inn og vi har lagt stor vekt på å utvikle en rask, brukervennlig og pålitelig mobilside. Et ledd i å videre møte våre reisendes behov er å legge til funksjonen pakkereiser, sier Lisa Farrar, Managing Director på ebookers.

Siden er optimert for telefoner med touchskjerm, men fungerer for alle mobiler med webbleser. Du behøver ingen applikasjoner eller tilleggsprogram for mobilsiden, du når den direkte ved å surfe på telefonen din til ebookers.no eller m.ebookers.no. Mobilsiden er tilgjengelig på lokalt språk på alla 12 markeder i Europa der ebookers er representert.

Les mer: http://www.ebookers.no/reise/mobilside/

Lisa Farrar, Managing Director, Nordics
073- 433 35 09
08-55 51 22 34
lisa.farrar@ebookers.com

¹ Basert på intern statistikk fra ebookers fra november 2010 til mars 2011, inklusiv betatest.

• Data, telekom, IT

• pakkereise