Highland Park Freya er nå tilgjengelig i Norge!

Highland Park Freya er nå tilgjengelig i Norge!

Highland Park Freya lanseres i bestillingsutvalget fredag 7. mars 2014.

Varenr. 1221101 - pris kr. 1400,00 (Kun 528 flasker til Norge)

Highland Park Freya er nr. 3 i Valhalla serien. Førstemann ut var Thor, deretter Loki. Dette har blitt en svært populær samleserie med en utgave som utgis pr år. Det gjenstår kun et produkt i serien med lansering neste år. ‘Treboksen’ symboliserer vikingskipet som fraktet den døde til Valhall for hvile. Norden har en stor betydning for Highland Park med forbindelsen til vikingene og Orkenøyene.

En kjærlighetsgudinne på flaske (utdrag av tekst skrevet av Tom Amriati-Løvås)

Frøya er gudinnen for kjærlighet, livsglede, begjær og sanselighet. Hun er essensen av det kvinnelige, på en sterk og noen ganger skremmende måte. Med den tredje flasken i sin serie tuftet på de gamle norrøne gudene er turen kommet til en av de mest komplekse gudinnene i Åsgård. Hun kan gjøre menn gale av lyst ved hjelp av sitt magiske smykke Brisingagamen. Hun var også en Valkyrie, og fløy omkring på slagmarken og merket dem hun ville ha. De falnes sjeler ble delt mellom hennes hage der de venter på Ragnarok i avmålt beherskelse (resten endte hos Odin i Valhall, der det vanket gris og fylleslagsmål dagen lang.)

Hun har en kappe som hun tar på seg når hun reiser gjennom luften, og når solen speiler seg i kappen vil hele himmelen eksplodere i et enestående lysspill. Bølgende som silke i vinden suser Frøya i sin nordlyskappe frem og tilbake mellom gudenes rike og vår traurige, menneskelige jammerdal.

Aroma: En behagelig start med mandler og Madagaskarvanilje som glimrer der fremme, nesten som Nordlyset? Hvit sjokolade med følge av kandiserte kirsebær åpner veien for en dirrende bølge av mango og melon som rir på en hvit kremsky.

Smak: Hjertet i denne whiskyen skinner som en edelsten, omgitt av aromatisk torv. Appelsinskall, smørkjeks og roseblader gir sødme, sammen med appelsinblomst og ingefær. Spenstige søtsmaker, sitrongress og tropisk frukt er merkbart under et lett slør av røket torv.

Avslutningen: Kompleks og nydelig, godt balansert og dyp som selve Frøya. Avslutningen har en varig smak av krydder og myk torvrøyk blandet med fruktighet, noe blomster - orkidé, ristet kokos og nyslått gress. Dybden og rundheten lar denne whiskyen stige opp til Nordlyset og møte Frøya på en kappe av solpartikler.

Et festlig møte med en gudinne og også en spennende whisky som gjerne forteller deg en historie om du lar den slippe til.

For mer informasjon om Freya og Valhalla serien, kontakt anne.sletmoe@edrington.no eller sjekk http://highlandpark.co.uk/

Julie Skui

Pressekontakt Trade Marketing Manager +47 99422956

What do you want to be famous for?

Edrington Norway (tidligere Maxxium Norge) er heleid av The Edrington Group. The Edrington Group er Skottlands ledende internasjonale premium brennevinsselskap, mest kjent for å produsere The Famous Grouse som er den mest solgte whiskyen i Skottland de siste 30 årene. The Edrington Group er privateid og har hovedkontor i Glasgow. De har over 850 ansatte i Skottland og 1100 i den Dominikanske Republikk. The Edrington Group er kontrollert av en veldedighetsorganisasjon, The Robertson Trust.

Vi representerer blant annet følgende varemerker: The Famous Grouse,The Macallan, Highland Park, Bowmore, Laphroaig, The Glenrothes, Cutty Sark, Teacher's, Courvoisier, Jim Beam, Maker's Mark, Canadian Club, Kilbeggan, Larios, Bokma, Sauza, Brugal, Pisang Ambon, Midori, Vaccari, Galliano, Bols, Sourz & Piper-Heidsieck.

Edrington Norway
Rådhusgata 30b