Highland Park fikk høyeste skår i The Ultimate Spirit Challenge

Highland Park fikk høyeste skår i The Ultimate Spirit Challenge

Highland Park 25 Years Old Single Malt Scotch Whisky er blitt tildelt høyeste skår av en brennevinssort noensinne i den prestisjefylte konkurransen The Ultimate Spirit Challenge, 100 av 100 poeng. Konkurransen fant sted i New York i midten av mars. Dommerne identifiserer, berømmer og belønner alkoholholdige drikker som utmerker seg innenfor sine respektive drikkekategorier. Highland Park 25 Years Old ble tildelt konkurransens gjeveste pris og fikk juryens ultimate rekommandering.

Juryen uttalte:
“Astonishingly powerful aroma with brooding aromas of vanilla, baked cherries, toffee, and toasted walnut. Breakfast cereal, orange marmalade and cloves are buried beneath. In the mouth it is full, robust and spicy with vanilla, toffee, baked cherries with underlying profiles of white chocolate and sweet smoke. An intense, sweet finish. The ultimate classic!”
USC 2013.

Highland Park 25 Years Old fikk 100 av 100 mulige poeng i 2013 utgaven av The Ultimate Spirit Challenge. Dermed ble den tildelt det høyeste diplomet innen brennevinskategorien og ble belønnet med konkurransens mest prestisjefylte pris - The Chairman’s Trophy.

The Ultimate Spirit Challenge er en del av The Ultimate Beverage Challenge som også omfatter en egen vinkonkurranse.  Ekspertjuryen består av profesjonelle importører, distributører, bar- og restaurantfolk og journalister. De har blindtesting av alle produktene hvor de rangerer disse på en skala fra 0 - 100.

Highland Park 25 Years Old Single Malt Scotch Whisky selges på vinmonopolet. Den har en alkoholstyrke på 45,7%. Varenr. 55437, pris kr. 2150,-.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Anne Sletmoe
Brand Manager, Edrington Norge
anne.sletmoe@edrington.no

Om Highland ParkHighland Park er Skottlands nordligste destilleri; det ble grunnlagt i 1798 utenfor Kirkwall på Orkenøyene. Destilleriet har kombinert gammel tradisjon og det beste håndtverket for  å oppnå perfeksjon i over 200 år.  Porteføljen som består av 12, 15, 18, 21, 25, 30, 40 og 50 år gammel single malt er gjennomgående blitt hyllet av feinschmeckere og eksperter. Highland Park har vunnet en rekke prestisjefylte utmerkelser for hele sine portefølje, blant annet vinner av 2011 Awards World Whisky for sin 25-årige single malt og "beste whisky i verden 2009" for sin 21-årige, samt firedobbelt gullutmerkelser i San Francisco World Spirits Competition 2009. Highland Park 18 YO har blitt utvalgt 3 ganger (2005, 2009, 2010) til ”Best spirit in the world” innen alle  kategorier av Paul Pacault, Spirit Journal (Top 110 spirits).

Kategorier

Edrington Norway (tidligere Maxxium Norge)er heleid av The Edrington Group. The Edrington Group er Skottlands ledende internasjonale premium brennevinsselskap, mest kjent for å produsere The Famous Grouse som er den mest solgte whiskyen i Skottland de siste 30 årene. The Edrington Group er privateid og har hovedkontor i Glasgow. De har over 850 ansatte i Skottland og 1100 i den Dominikanske Republikk. The Edrington Group er kontrollert av en veldedighetsorganisasjon, The Robertson Trust.

Vi representerer blant annet følgende varemerker: The Famous Grouse,The Macallan, Highland Park, Laphroaig, The Glenrothes, Cutty Sark, Teacher's, Rémy Martin, Courvoisier, Jim Beam, Maker's Mark, Canadian Club, Kilbeggan, Stolichnaya, Larios, Bokma, Sauza, Brugal, Cruzan, Mount Gay, Xanté, Heering, Pisang Ambon, Vaccari, Cointreau, Galliano, Bols, Drambuie, Passoa, Sourz, Harvey's, Metaxa, Piper-Heidsieck, Charles Heidsieck.

Julie Skui

Pressekontakt Trade Marketing Manager +47 99422956

What do you want to be famous for?

Edrington Norway (tidligere Maxxium Norge) er heleid av The Edrington Group. The Edrington Group er Skottlands ledende internasjonale premium brennevinsselskap, mest kjent for å produsere The Famous Grouse som er den mest solgte whiskyen i Skottland de siste 30 årene. The Edrington Group er privateid og har hovedkontor i Glasgow. De har over 850 ansatte i Skottland og 1100 i den Dominikanske Republikk. The Edrington Group er kontrollert av en veldedighetsorganisasjon, The Robertson Trust.

Vi representerer blant annet følgende varemerker: The Famous Grouse,The Macallan, Highland Park, Bowmore, Laphroaig, The Glenrothes, Cutty Sark, Teacher's, Courvoisier, Jim Beam, Maker's Mark, Canadian Club, Kilbeggan, Larios, Bokma, Sauza, Brugal, Pisang Ambon, Midori, Vaccari, Galliano, Bols, Sourz & Piper-Heidsieck.

Edrington Norway
Rådhusgata 30b