BOSCH Surveillance and Security - Nytt merke hos EET Europarts

Pressemelding   •   des 14, 2015 09:04 CET

Den nye distribusjonsavtalen med Bosch vil styrke EET Europarts sin posisjon som overvåkings- og sikkerhetsdistributør.

Til å begynne med omfatter avtalen distribusjonsrettighetene for de nordiske landene.

Bosch Security Systems er produsent av høykvalitets sikkerhets- og kommunikasjonsprodukter, løsninger og tjenester. Inkludert IP og analoge kameraer, opptakere og programvare for administrasjon, samt BOSCH alarmsystemer og detektorer.

"Vi styrker vår posisjon ytterligere ved å legge til Bosch overvåking og sikkerhetsprodukter i vårt sortiment," sier Svenn-Erik Hareide, PM for overvåkning og sikkerhet hos EET Europarts Norge. "I tillegg til et sterkt IP basert sortiment, vil vi også selge Intruder Alarm Program som strategisk styrker vår posisjon som sikkerhetsdistributør."

Bosch tilbyr overvåkningsløsninger basert på åpen plattform som utfyller det brede sortimentet hos EET EUROPARTS.

"Med en bred rekkevidde, og en meget dyktig og spesialisert organisasjon innen overvåking og sikkerhetsbransjen, er EET EUROPARTS en interessant og innflytelsesrik partner for oss," sier Roar Birkeland, Nordic Distribution Manager hos Bosch. "Vi er sikre på at vårt samarbeid vil være svært vellykket, og ser frem til å utvikle det videre i årene som kommer."

Om Bosch
Bosch-konsernet er en internasjonal ledende virksomhet med fokus på teknologi og tjenester. I følge foreløpige tall for 2014 hadde konsernet ca. 290.000 ansatte og en omsetning på 48,9 mrd. Euro. Bosch-konsernet er oppdelt i fire forretningsområder: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods og Energy and Building Technology. Bosch-konsernet omfatter Robert Bosch GmbH og over 360 datter- og regionalselskaper i ca. 50 land. Inkl. salgs- og servicepartnere er Bosch representert i ca. 150 land. Dette globale nettverket av produktutvikling, produksjon og salg er en forutsetning for ytterligere vekst.

EET Europarts er distributør for en rekke ledende merker som HP, Compaq, Lexmark, IBM, Acer, Axis, NEC, Benq, Polycom, TomTom, Synology, Mobotix, IQeye, Samsung, Samsonite, Sony, Toshiba, Kensington, MicroBattery, MicroMemory , MicroLamp, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, IOGEAR, Thomson Lightning og mange flere.