Diebold Nixdorf inngår avtale med EET Europarts for distribusjon i Norden

Pressemelding   •   feb 03, 2017 08:54 CET

Avtalen omfatter distribusjonsrettighetene for Diebold Nixdorf's Retail POS-systemer og periferiutstyr i Sverige, Danmark, Norge og Finland. Produktporteføljen vil bli distribuert gjennom EET Europarts' profesjonelle nettverk bestående av spesialiserte POS-montører og -forhandlere.

"Diebold Nixdorf er en ledende leverandør av touch-stasjoner i butikk, og gir en omfattende portefølje av POS-produkter samt løsninger innen "Retail Automation", som for eksempel kiosk-terminaler, Reverse Vending, selvbetjent betaling og Mobility Solutions", sier Lars Peter Dahl, direktør for POS & Auto-ID hos EET Europarts. "Diebold Nixdorf er en av de store og kjente merkevarene i bransjen, og distribusjonssamarbeid er av stor betydning for vår videre vekst innen POS og Auto-ID."

Diebold Nixdorfs omfattende Retail Software Application Suite er grunnlaget laget for en sømløs retail-opplevelse for alle touch-stasjonrelaterte transaksjoner fra tradisjonell POS med selvbetjeningsløsninger til "omni-channel retailing".

"EET Europarts' unike "go-to-market"-modell og selskapets vilje til å bli en av de ledende POS & Auto-ID distributører har vært avgjørende for oss å starte samarbeid", sier Rene Weien Svendsen, Nordic Partner manager Retail & Bank Nordic på Diebold Nixdorf." EET Europarts er til stede i alle de fire nordiske landene med et svært aktivt salgsteam, og med ambisjon om å yte den beste service. Dette er viktige argumenter for Diebold Nixdorf. Videre har EET Europarts et fantastisk veldrevet og effektivt lager- og logistikkoppsett, noe som betyr at vi vil være til stede i hele Norden, og vi vil være i stand til å levere POS-maskinvare og periferiutstyr fra dag til dag for alle POS-montører og -forhandlere, store og små."

Om Diebold Nixdorf

Diebold Nixdorfs omfattende portefølje av POS-teknologi, programvare og automasjonsløsninger for detaljhandelen øker effektiviteten ved å akselerere betalingsprosessen og forbedre bekvemmelighet for både forhandlere og forbrukere. Diebold Nixdorfs løsninger er tatt i bruk av noen av de mest kjente forhandlerene rundt om i verden.

Diebold Nixdorfs modulære, serviceorienterte Retail Software Application Suite optimaliserer butikkprosesser gjennom sentraliserte analyser og administrasjon, og danner grunnlaget for en sømløs detaljhandelopplevelse på tvers av forbrukerberøringspunkter.

EET Europarts er distributør for en rekke ledende merker som HP, Compaq, Lexmark, IBM, Acer, Axis, NEC, Benq, Polycom, TomTom, Synology, Mobotix, Samsung, Samsonite, Sony, Toshiba, Kensington, MicroBattery, MicroMemory , MicroLamp, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, IOGEAR, Thomson Lightning og mange flere.