ECOVACS ROBOTICS - Smart og effektiv rengjøring

Pressemelding   •   aug 31, 2018 10:44 CEST

IFA 2018: ECOVACS ROBOTICS setter standarden for smart og effektiv rengjøring med Artificial Intelligence (AI)

Berlin, 30. august 2018 - ECOVACS, en ledende leverandør av intelligente rengjøringsroboter, har utviklet AI-basert teknologi som oppdager hindringer enda mer nøyaktig: ECOVACS AIVI. Robotstøvsugere utstyrt med denne teknologien takler hindringer bedre, noe som gjør rengjøringen enda mer praktisk og effektiv for brukerne. ECOVACS AIVI vil bli presentert for første gang på IFA 2018 i Berlin 31. august.

ECOVACS ROBOTICS presenterer sin siste nyvinning innen gulvrengjøring på IFA 2018 i Berlin: ECOVACS AIVI (kunstig intelligens og visuell fortolkning). Ved hjelp av kunstig intelligens kan robotstøvsugeren automatisk gjenkjenne hindringer foran seg og kjøre utenom. Objekter som kabler, sko, klær eller sokker må ikke lenger fjernes og ryddes bort manuelt før rengjøring. AIVI gjør alt dette til historie, da roboten unngår slike gjenstander og "kjører rundt".

Se den nåværende DEEBOT-serien fra ECOVACS, WINBOT X og den nye ECOVACS AIVI-teknologien på IFA i Hall 5.1, Stand 103.

"ECOVACS ROBOTICS tar ideen om 'Live Smart' og nyt livet til neste nivå ved å inkorporere kunstig intelligens i hjemme rengjøring, sier David Qian, nestleder og president for ECOVACS ROBOTICS International. "ECOVACS AIVI oppdager gjenstander på gulvet og unngår dem. Sammen med vår Smart Navi ™ 3.0 kartleggingsteknologi gjør dette at våre robotstøvsugere tilpasser seg bedre til kundens hjemmemiljø, for å gi en ideell løsning for gulvrengjøring. Dette vil sette en ny standard for robotstøvsugere da brukerne sparer tid på husvasken. I tillegg er våre gulvrengjøringsroboter med suge- og tørkefunksjoner og våre trådløse vindusvaskeroboter designet for å fremme en smart livsstil - slik at du kan bruke mindre tid på rengjøring og mer tid på andre aktiviteter.

AI-revolusjonen for rengjøring av husholdninger

Kunstig intelligens finner veien inn i stadig flere områder. Kundekommunikasjon er allerede å finne via chatbots, logistiske prosesser er automatiserte og selvkjørende biler er ikke lenger en fjern drøm. ECOVACS AIVI bringer nå denne utviklingen til husholdningsrengjøring: AI-løsningen gir oss nye muligheter som tradisjonelle systemer ikke tidligere håndterte. Objekter trenger ikke lenger å fjernes og ryddes bort manuelt. Brukerne kan nå bare lene seg tilbake og la roboten gjøre jobben. Kameraets sensorer i ECOVACS AIVI AI-modulen registrerer kontinuerlig hvilke hindringer som står i veien og håndterer disse fortløpende: "Ikke sug opp sokken, ikke takle teppet og kjør rundt katten, og her er det god plass."

ECOVACS er forpliktet til å beskytte kundedata og personvern. AI-funksjonen er derfor kun brukt til å se robotens miljø, fremmedlegemer og hindringer. Bilder blir ikke tatt opp og deles ikke med ECOVACS eller tredjeparter. Ingenting blir lagret, heller ikke på DEEBOT eller i appen.

Avansert teknologi for ulike rengjøringskrav

"ECOVACS DEEBOT-serien er designet for å møte behovene til en rekke gulvtyper og rengjøringsoppgaver," forklarer Jonathan Tang, visepresident for globale kanaler på ECOVACS ROBOTICS. "Vi har introdusert våre karakteristiske gulvrengjøringsteknologier til andre roboter, og forbedrer deres smart home funksjoner og sugekraft.

En av de viktigste teknologiske funksjonene til ECOVACS er Smart Navi ™ 3.0 Mapping & Navigation Technology, som scanner, kartlegger og planlegger en effektiv rengjøringsbane for grundig og systematisk rengjøring. Brukere kan se på en gulvplan via appen hvordan husvasken foregår. Smart Navigation ™ er tilgjengelig på DEEBOT 900.

I tillegg til Smart Navigation ™ tilbyr ECOVACS OZMO ™ mopping-teknologi i DEEBOT OZMO 930 og DEEBOT OZMO Slim10 både suge- og mopping-muligheter, slik at DEEBOT’ene effektivt håndterer både smuss og størknet væske, samtidig som man styrer hastigheten på vannstrømmen for jevn mopping. DEEBOT OZMO Slim10 kan også integreres i ulike miljøer, slik at den passerer lett under møbler og gir enda mer grundig rengjøring.

I kombinasjon med ECOVACS App kan brukerne kontrollere sine DEEBOT’er når som helst og hvor som helst for å definere husvasken, velg passende rengjøringsmoduser, overvåke mopping eller støvsugingen og mye mer. DEEBOTS er kompatible med både Google Home og Amazon Echo, noe som gjør gulvrengjøring like enkelt som å skrive på en smarttelefon via ECOVACS-appen eller angi en enkel talekommando for den ultimate rengjøringsfunksjonen.

Unik WINBOT X for optimal vindusopplevelse

I tillegg til gulvrengjøringsroboter, vil ECOVACS også vise frem sin nyeste prisbelønte vindusvaskesrobot på IFA 2018. WINBOT X er den første trådløse vinduesrengjøringsroboten utviklet av ECOVACS og har mottatt både CES Innovation Award 2018 og Red Dot Award 2018. WINBOT X er et gjennombrudd innen vindusrengjøring med trådløs batteridesign, dyprensemodus, fire trinns rensesystem og en ny type sikkerhetssystem. WINBOT X tilpasser seg ulike vindutyper og beveger seg intelligent, fritt og trygt for å nå høyere vinduer og gi maksimal dekning.

Om ECOVACS ROBOTICS:

ECOVACS Robotics, en ledende merkevare innen husholdningsroboter, er på oppdrag for å forenkle hverdagenfor mennesker over hele verden med sitt utvalg av intelligente produkter. Både en pioner og en trendsetter i smart home-teknologi. ECOVACS filosofi er å "Live Smart. Enjoy Life.". Grunnlagt i Kina i 1998, utvidet selskapet til Europa i 2012. De er allerede markedsleder i en rekke europeiske land, med over 1000 patenter over hele verden. Hos ECOVACS jobber over 5000 mennesker over hele verden for å gi deg en bedre hverdag

Ytterligere informasjon om innovative husholdningshjelpere finner du her www.ecovacs.com

Press Contact ECOVACS ROBOTICS:

ECOVACS Europe GmbH
Julia Söns

PR & Marketing Communication Manager
Holzstrasse 2
40221 Düsseldorf
j.soens@ecovacs-europe.com

Press ContactAgency:

Faktor 3 AG
Frank Schütz, Imke Eichelbaum
Kattunbleiche 35
22041 Hamburg
040 / 679446 - 25
ecovacs@faktor3.de

EET Europarts har i dag rundt 500 ansatte i 24 land. Vi har mer enn 26 år i bransjen og har oppnådd en vekst vesentlig høyere enn gjennomsnittet. Er i dag den største pan-europeisk distributør av deler og tilbehør til datamaskiner og skrivere.