ECOVACS viser frem fremtidens netthandel på IFA 2018

Pressemelding   •   aug 21, 2018 12:38 CEST

Ledende Smarthome robotprodusent etablererer partnerskap med loadbee IT plattform for å kunne gi forbrukere fordelene med online produktinformasjon i tillegg til den fysiske handleopplevelsen i butikk.

Düsseldorf / Leinfelden-Echterdingen, August 1st 2018 –
Hvordan ser fremtidens butikk ut? ECOVACS ROBOTICS, en av markedslederne på innovative husholdsroboter implementerer loadbee teknologien på IFA 2018 (Stand 103, Hall 5.1) Her kan du se hvordan nettbutikken og butikken kan oppleves sømløst sammen som en hybrid kjøpsopplevelse.

I perioden 31 august til og med 5 september kan deltakere på IFA messen oppleve ECOVACS roboter i aksjon og snakke med våre selgere direkte på standen. Samtidig får de det siste av nyheter og informasjon og muligheten til å teste de forskjellige applikasjonene på standens tablets eller via BYOD.

Hybridbutikken: broen over gapet mellom butikk og nettbutikk

IFA er bare starten, loadbee’s banebrytende teknologi vil gjøre det mulig for ECOVACS-forhandlere å bevege seg utover det tradisjonelle stasjonære POS-systemet for å tilby forbrukerne all produktinformasjon de trenger digitalt, til fingertuppene.

"Forhandlere og produsenter må jobbe sammen for å skape en sømløs omnichannel-shoppingopplevelse som oppfyller de høye kravene til den moderne forbrukeren," forklarer Andreas Wahlich, daglig leder for Europa hos ECOVACS ROBOTICS. "Dagens forbrukere forventer ikke bare den best mulige personlige opplevelsen i butikk, men også den mest oppdaterte og omfattende produktinformasjonen på flere digitale kanaler, i tråd med egen forskning. Med loadbees plattform kan vi garantere akkurat det for våre handelspartnere og kunder. "

ECOVACS viser på IFA hvordan loadbee-teknologien gir den personlige opplevelsen i den digitale tidsalderen. IT-plattformen for produktinformasjon gir rik innhold (tekst, bilder, videoer, nedlastede dokumenter og mer) til alle PoS fra hver forhandler. Forhandleren trenger bare å legge inn noen linjer om butikken sin en gang, gratis og koblingen er laget.

"Vår teknologi betyr at vi kan vise ECOVACS-innhold overalt. I forhandlerens nettbutikk er innholdet sømløst integrert i produktsiden og vises automatisk for kunden. I butikken er det mulig å lese en QR kode eller en NFC-tag. Dette gir den aller siste produktinformasjonen som ECOVACS har levert til nettbutikker direkte på individets smarttelefon, forklarer Marc Mombauer, talsmann for loadbee.

Pilotprosjekt i 3. kvartal 2018: Euronics XXL Echterdingen

I Euronics XXL Echterdingen vil kundene få full informasjon via QR-koder og NFC-koder på forskjellige husholdningsroboter allerede i Q3 2018 og kunne fullføre et kjøp online via en "kjøps" -knapp. Kommisjonen tildeler salget til butikken hvor samspillet skjedde. ECOVACS støtter denne handelspartneren i å supplere og optimalisere alle mulige salgskanaler.

«Vi gleder oss veldig til å vise våre internasjonale handelspartnere hva denne teknologien skaper av nye muligheter på stand på IFA i September. Det vil ikke ta lang tid før vi iverksetter de første prosjektene rundt dette med våre forhandlere» Konkluderer ECOVACS’ Wahlich.

ECOVACS ROBOTICS på IFA

Pressedag: 30August 2018

Stand 103, Hall 5.1

Messe Berlin

Fra 31august til 5september er ECOVACS ROBOTICS representert påTysklands eldste elektronikkmesse.Du finner oss på stand 103, Hall 5.

EET Europarts har i dag rundt 500 ansatte i 24 land. Vi har mer enn 26 år i bransjen og har oppnådd en vekst vesentlig høyere enn gjennomsnittet. Er i dag den største pan-europeisk distributør av deler og tilbehør til datamaskiner og skrivere.