EET Europarts blir distributør av Panasonics hodetelefoner i Norden

Pressemelding   •   mai 11, 2016 10:00 CEST

Den nye distribusjonsavtalen skal sikre Panasonic mer synlighet og større tilgjengelighet i markedet.

EET Europarts kommer til å stå for Panasonics totale nordiske distribusjon av hodetelefoner gjennom et stort forhandlernettverk bl.a. innen områdene radio/TV, livsstil, sport/fitness og utendørs.

"Vi er glade for å ha funnet en distributør som både har et stort forhandlernett, med tilgang til kunder i mange segmenter, og har kompetanse til å betjene og gi service til forhandlere. Vi ser frem til å jobbe med EET Europarts for å skape mer synlighet og større tilgjengelighet til vårt utvalg av hodetelefoner i det nordiske markedet," sier Per Svensk, Area Sales Manager på Panasonic Nordic.

Samarbeidet mellom Panasonic og EET Europarts trådde i kraft i april 2016. EET Europarts er klar til å levere til forhandlere umiddelbart.

"Panasonics utvalg av hodetelefoner er en perfekt match for vår kategori Home Entertainment & Lifestyle produkter", sier Bernt Sivertsen, Retailansvarlig hos EET Europarts Norge." Med Panasonics anerkjent merkevare og spennende portefølje av hodetelefonene, kommer vi til å dekke enda flere prissegmenter og kundegrupper. Både Panasonic sport og Panasonic livsstilsmodeller."

Nye hodetelefon i livsstilssegmentet
Panasonic har nettopp lansert HDE10. En elegant og unikt formet hodetelefon som gjengir ekte høykvalitets lyd. En 11,5 mm HD-enhet med avtakbare ledninger gjengir selv de minste detaljene fra alle instrumenter og omfavner en ny verden av utrolig lyd.

Panasonic HDE10 spesifikasjoner:

• High Grade OFC Cord
  • HD-ADD with MLF diaphragm
  • 11.5 mm Driver Unit
  • Frequency Range 4Hz -50kHz
  • Aluminum Housing, Oxygen-Free Copper Cord
  • Horn-type earpiece
  • Mic & Switch for Call Control
  • Carrying Case Included

Om Panasonic
Panasonic Corporation er verdensledende innen utvikling og produksjon av elektroniske produkter til forbruker- og bedriftsmarkedet. Siden 1918 har selskapet ekspandert globalt og driver nå mer enn 568 selskaper over hele verden. Panasonic hadde nettosalg på 7,55 billioner yen (61.95 milliarder) for regnskapsåret som ble avsluttet 31. mars 2016. Panasonic arbeider for å skape en bedre verden gjennom sine innovasjoner og håper at de kan gjøre livet lettere for sine kunder.

Panasonic Nordic har ca 70 ansatte i Sverige, Norge, Danmark og Finland. I de nordiske landene markedsføres fortrinnsvis produktkategoriene TV, audio/video, Hi-Fi, hvitevarer, varmepumper, husholdningsprodukter, batterier, telekommunikasjon, overvåking og profesjonelt kringkastingsutstyr.

EET Europarts er distributør for en rekke ledende merker som HP, Compaq, Lexmark, IBM, Acer, Axis, NEC, Benq, Polycom, TomTom, Synology, Mobotix, Samsung, Samsonite, Sony, Toshiba, Kensington, MicroBattery, MicroMemory , MicroLamp, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, IOGEAR, Thomson Lightning og mange flere.