EET Europarts fortsetter sin ekspansjonskurs med oppkjøpet av den nederlandske distributøren PoS Company BV

Pressemelding   •   okt 12, 2016 09:02 CEST

Dette er EET Europarts fjerde oppkjøp av en POS distributør i løpet av de siste 11 måneder, dette understreker selskapets strategiske fokus på å styrke POS og Auto ID virksomheten.

POS Company BV har en sterk markedsposisjon innenfor POS-løsninger. De distribuerer et bredt spekter av high-end produkter fra bl.a. Zebra, Star Micronics, EBN System, Datalogic og Honeywell.

"Oppkjøp er en viktig del av vår ekspansjonsstrategi og en medvirkende årsak til den suksessen vi har hatt i vår voksende POS og Auto-ID virksomhet de siste årene", sier John Thomas, CEO EET Group. "Det er vår ambisjon om å bli en av de ledende POS og Auto ID distributørene i det europeiske markedet i 2020. Oppkjøpet av PoS Company er et viktig skritt i den retningen. Vi øker vår POS og Auto ID portefølje med flere kjente merkevarer og vi får enda flere dyktige medarbeidere til vår Benelux avdeling".

Direktør for PoS Company, Bob Debie, er fornøyd med oppkjøpet: "Det er imponerende hvor effektivt EET Europarts har utviklet sin virksomhet i POS og Auto ID og jeg er glad for at vi har blitt en del av EET Europarts konsernet. Synergiene vi kan skape mellom EET Europarts unike og effektive distribusjonsmodell og produktspekteret, kunnskapen og ferdighetene fra PoS Company, vil bidra til at POS og Auto-ID virksomheten vokser enda mer".

About The PoS Company BV
The PoS Company BV is a distributor of POS and Auto-ID products and solutions in the Benelux. The product portfolio includes products like receipt printers, label printers, barcode scanners, (touch)screens and PoS-systems.

Furthermore, the solutions covers a number or business verticals including retail, healthcare, logistics and industries.

EET Europarts er distributør for en rekke ledende merker som HP, Compaq, Lexmark, IBM, Acer, Axis, NEC, Benq, Polycom, TomTom, Synology, Mobotix, Samsung, Samsonite, Sony, Toshiba, Kensington, MicroBattery, MicroMemory , MicroLamp, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, IOGEAR, Thomson Lightning og mange flere.