EET Europarts har inngått distribusjonsavtale med nuraphone i det norske markedet

Pressemelding   •   okt 17, 2018 10:00 CEST

Ingen hodetelefonprodusent har tidligere hensyntatt de store forskjellene det er på folks hørsel – inntil nå!

Man kan nesten ikke unngå å ha sett videoene fra nuraphone på nett dersom man er i bransjen.

Det stilles spørsmål om er de virkelig så bra og svaret er JA. Eller for å bruke en annen frase:

«Du tror det ikke før du hører det» dette er virkelig som å finne opp hodetelefonen på ny.

nuraphone er verdens første hodetelefon som automatisk tester og tilpasser seg din unike hørsel, og spiller favorittmusikken din på den beste måten for deg. Bli forelsket i musikk –på nytt.

Forskjellen er deg

Hvis du ba oss om å lage den perfekte hodetelefonen til deg, må vi starte med å teste din hørsel. Det er fordi vi alle hører forskjellig, og denne forskjellen er langt større enn de fleste tenker på. Akkurat som at en brille må tilpasses synet ditt, bør en hodetelefon tilpasses din hørsel.

Selve hørselstesten tar kun et minutts tid og gjøres via nura appen som lastes ned gratis på Apple og Google store. Din personlige profil blir lagret på din nuraphone, og er tilgjengelig uansett hvilken lydkilde du kobler den opp til. nuraphone kan lagre opptil tre forskjellige profiler slik at flere i familien kan lytte til sin personlige profil på samme hodetelefon.

inova™

nuraphone er verken i-øret eller over-øret - det er begge. Vi kaller det inova ™. Den revolusjonerende designen leverer bass du kan føle, samtidig som du beholder krystallklare detaljer. Den fungerer ved å dele diskant og mellomtone til et in-ear elementet og bass til over-øret elementet som igjen gir deg følbar bass via huden din. Du kan justere bassnivået via immersion funksjonen på appen. Og takket være dobbel isolasjon som følge av inova ™ designen, samt innebygget ANC gir ikke nuraphone noe støy ut og heller ikke noen lyd inn.

Med kvalitet kommer komfort

Nuraphone øreklokkene er laget av lett aluminium sammen med en hodebøyle laget av japansk stål. Softtouch™ biokompatibel silikon gir overlegen komfort, og det nye TeslaFlow™ musikkaktiverte kjølesystemet holder øreklokkene dine komfortable selv etter timevis av lytting. En annen nyttig funksjon er social mode, hvor man med et enkelt trykk åpner for bruk av mikrofonene slik at man kan snakke med andre i rommet uten å måtte ta av seg hodetelefonene. Supert om man sitter i åpne landskap. Ved bruk av klikk og dobbeltklikk på funksjons tastene på hvert øre kan man totalt tilpasse fire forskjellige funksjoner via enkel berøring.

Vi i EET Europarts er utrolig glade for å ha fått distribusjonen av nuraphone i det norske markedet og gleder oss til å berike lytteopplevelsen for mange nordmenn i tiden fremover.

Teknisk

- Dimensjoner 190 x 170 x 88 mm

- Vekt 329g

- Litiumionbatteri med minst 20 timers aktiv bruk-Fulladet etter ca. 3 timer

- støtter aptX ™ HD Bluetooth®

- CleanANC™ kombinerer aktiv støyavstenging (ANC) med dobbeltpassiv isolasjon for virkelig stille lytting. Mens ANC aktivt avbryter lyden utenfor, er den dobbelte passive isolasjonen to fysiske barrierer, øretipsene og ørekoppene, noe som hindrer at lyden utenfor kommer inn.

- Leveres med hardplastcover med magnetisk lukking og 4 forskjellige størrelser på øretips

- pris kr. 3999,-

I skrivende stund finner du nuraphone hos Oslo HiFi Center, HØR, Komplett og Eplehuset.no samt i utvalgte Apple Premium Reseller butikker.

nuraphone vant prisen «Best of Innovation award på CES 2018.

Kontakt:

Roger Wollan, Sales Manager Retail EET Europarts Norge

Tore Lundby, PM-Retail og Pro-AV lyd EET Europarts Norge

Sofia Ilyas: Pressekontakt: sofiailyas@nuraphone.com

Om nura

nura er en lidenskapelig gruppe av musikkelskende forskere, ingeniører og reklamefolk. Basert i Melbourne Australia ble Nura grunnlagt i 2016 med den banebrytende ideen om å bruke den otoakustiske emisjonen for å skape hodetelefoner som automatisk lærer og tilpasser seg din unike hørsel. Denne ideen førte til oppfinnelsen nuraphone. I juli 2016 drev Nura en crowdfunding kampanje som samlet $ 1,8m, den største i Australian Kickstarters historie. I mars 2017 samlet Nura inn ytterligere $ 5M Seed Round ledet av Blackbird Ventures, SOS Ventures og Qulagro VC.

EET Europarts har i dag rundt 500 ansatte i 24 land. Vi har mer enn 26 år i bransjen og har oppnådd en vekst vesentlig høyere enn gjennomsnittet. Er i dag den største pan-europeisk distributør av deler og tilbehør til datamaskiner og skrivere.