EET Europarts inngår distribusjonsavtale med Airangel

Pressemelding   •   jan 03, 2018 10:00 CET

Airangel har inngått en distribusjonsavtale med den ledende IT-distributøren EET Europarts. Airangels Captivnet-merke med skybaserte WiFi-løsninger vil bli inkludert i EET Europarts sin produktportefølje.

Captivnet-plattformen tilbyr WiFi-tilgang for gjester, automatiserte markedsføringsverktøy og en avansert rapporteringsfunksjon. Dette vil gi en reell verdiøkning for EET Europarts-partnere involvert i salg av trådløs infrastruktur.

Ved å inngå et distribusjonssamarbeid med EET Europarts, vil Airangel kunne utvide sin dekning over de nordiske regionene og dra nytte av EET Europarts nettverk av partnere.

Captivnet-plattformen tilbyr WiFi gjesteaksessløsninger til hotell, store offentlige arenaer og andre virksomheter med besøkende som har behov for internett tilgang via WiFi.. Gjestene kan logge seg på det sikre systemet ved hjelp av blant annet Facebook, Twitter eller tildelt brukernavn og passord. Integrasjon mot PMS (Property Management Systems) er også støttet og man kan på en enkel måte integrere mot medlemskap eller lojalitetsprogrammer. Captivnet inneholder også alternativer for 'ett klikk' pålogging med personlige velkomstmeldinger for stamgjester.

I tillegg får bedriften verdifull demografisk og markedsføringsinformasjon fra brukerne via Captivnet-dashbordet noe som gjør at virksomheten kan forstå hvem som besøker og bruker nettverket. Informasjonen inkluderer hvor lenge de er online, samt alder, kjønn og annen relevant informasjon samlet inn via innloggingsprosessen. Portalen tilbyr et kraftig verktøy som brukes til å markedsføre målrettede tilbud og for å distribuere informasjon, noe som øker bedriftens evne til å nå kunder og forbedre gjestopplevelsen.

Dean Wilkinson, CEO i Airangel sier: "EET Europarts er en veletablert distributør med et stort nettverk av produsenter og forhandlerpartnere. De er godt posisjonert for å gjøre det mulig for Airangel å øke salget i dette nøkkel-geografiske markedet og vi er glade for å jobbe med dem"

Bjørn Berg, Managing Director EET Europarts Norge sier: "Vi er veldig fornøyd med distribusjonskontrakten med Airangel. Disse produktene passer godt inn i nettverksporteføljen og de mange trådløse nettverkene vi leverer gjennom våre forhandlere. Vi har noen av landets beste nettverksarkitekter som kan hjelpe forhandlere med å finne de beste løsningene for sluttkundens behov".