EET Europarts kjøper fransk Pro-AV distributør

Pressemelding   •   sep 18, 2017 14:36 CEST

A2L har vært en spesialisert AV-distributør siden 1997. Selskapet er anerkjent for sin kompetanse innen tre hovedområder: Profesjonell video, "Thin Client & Zero Client" og løsninger innen IT-infrastruktur.

"A2L er en svært anerkjent nisjedistributør av Pro-AV-løsninger i Frankrike. Selskapet tilbyr et bredt spekter av kvalitetsmerker, produkter og tekniske løsninger samt høyt kvalifisert service og support til profesjonelle AV-installatører og integratører. Dermed er selskapet en perfekt match for oss for å fortsette å utvide vår Pro-AV & Digital Signage-virksomhet videre", sier Søren Drewsen, konsern CEO i EET Group. "Vår ambisjon er å bli en av de ledende distributørene av Pro-AV & Digital Signage i Europa innen 2020, og oppkjøpet av A2L er et skritt i riktig retning. Det vil legge til nye kompetanser og viktige merker i vår portefølje, samt bringe enda mer dyktige og spesialiserte ansatte inn i organisasjonen, og styrke våre verdiskapende tjenester til Pro-AV-kundene. "

Som en del av oppkjøpet, vil et team av erfarne medarbeidere fra A2L tre inn i EET Europarts' Pro-AV team i Frankrike.

Florent Berge, administrerende direktør i EET Europarts i Frankrike sier; "A2L er kjent for sine dedikerte Pro-AV-teknikere, som er teknisk dyktige, erfarne og tilgjengelige for å gi teknisk support og undersøke og velge produkter, merker og løsninger som passer best for kundens behov. Videre har A2L en sterk markedsposisjon innen Pro-AV-løsninger, som forsyner det franske markedet med high-end produkter fra blant annet. NEC display & NEC Enterprise, Dyna, Chief, Igel, Samsung, etc. Jeg er overbevist om at dette, i kombinasjon med EET Europarts' forretningsplattform og unike og effektive distribusjonsmodell, vil støtte veksten innen vår Pro-AV-virksomhet. "

Flere oppkjøp venter
Konsernsjef Søren Drewsen sier; "Vi er kontinuerlig på utkikk etter selskaper som viser interesse for å bli kjøpt opp. Historisk har vi hatt suksess med å utføre oppkjøp, og vi har tydelig demonstrert evnen til å utvikle og øke de oppkjøpte forretningsaktivitetene vesentlig med vår ekspertise, vår forretningsmodell og vårt brede distribusjonsnettverk. Oppkjøp er derfor stadig en viktig del av vår vekststrategi, og vi forventer å fullføre flere oppkjøp i nær fremtid."

Om A2L

A2L er en uavhengig fransk Pro-AV-distributør.

Kvalitetsproduktene i sortimentet er valgt ut fra de beste produsentene i deres felt: AXEL - CHERRY - CHIEF - DYNASCAN - IGEL - INFOSEC - INNES - LINDY LUMON DISPLAY - MATRIX APPLIANCE - NEC DISPLAY - NEC SERVEURS - OPTOMA - DA-LITE - PROJECTA - SAMSUNG - TOSHIBA ...

EET Europarts er distributør for en rekke ledende merker som HP, Compaq, Lexmark, IBM, Aten, Ubiquiti, Axis, NEC, Benq, Polycom, TomTom, Synology, Mobotix, Samsung, Samsonite, Sony, Toshiba, Kensington, MicroBattery, MicroMemory , MicroLamp, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, IOGEAR, Thomson Lightning og mange flere.