EET Europarts og Epson inngår nordisk distribusjonsavtale

Pressemelding   •   jan 18, 2016 13:38 CET

Epson har inngått en nordisk avtale med EET Europarts for å styrke distribusjonen av POS-løsninger.

EET Europarts har i flere år distribuert reservedeler for Epsons europeiske forhandlere. Med egen lager- og logistikkhåndtering i Norge og satsing på en separat POS-avdeling, styrkes effektiviteten ytterligere og leveransetiden til Epsons norske forhandlere forkortes.

"Epson har en markedsledende posisjon på termiske POS-skrivere globalt, og dyktige distributører er et viktig element. EET Europarts har en sterk posisjon i Norden og betydelig kunnskap innenfor POS-området. Dette er en avtale vi har store forventninger til", sier Dag Inge Larsen i Epson Norge

"Epson har et velrennomert varemerke og er en ledende produsent av termiske POS-skrivere. Vi er veldig glade for avtalen, som gjør at vi kan tilby flere høykvalitetsprodukter og styrke oss ytterligere i POS-segmentet", sier Lars Peter Dahl i EET Europarts.

Om Epson
Epson er en ledende global aktør med løsninger for så forskjellige områder som kontor, hjem, handel og industri, der målet er å stadig overgå markedets forventninger. Epsons produktutvalg favner om alt fra blekkskrivere, utskriftssystemer og 3LCD-projektorer til industriroboter, smartbriller og sensorsystemer, og baserer seg på egenutviklede kompakte og strømsparende teknologier med høy nøyaktighet.

Epson-konsernet, som eies av det japanske selskapet Seiko Epson Corporation, har mer enn 73 000 ansatte i 94 selskaper rundt om i verden og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunnet der Epson er representert. http://global.epson.com

Om Epson Europe
Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 1 700 ansatte og en omsetning på 1 517 millioner euro i regnskapsåret 2013. http://www.epson.eu

Miljøvisjon 2050

EET Europarts er distributør for en rekke ledende merker som HP, Compaq, Lexmark, IBM, Acer, Axis, NEC, Benq, Polycom, TomTom, Synology, Mobotix, IQeye, Samsung, Samsonite, Sony, Toshiba, Kensington, MicroBattery, MicroMemory , MicroLamp, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, IOGEAR, Thomson Lightning og mange flere.