EET Europarts styrker POS & Auto-ID-virksomheten med ansettelse av EMEA-direktør

Pressemelding   •   feb 03, 2017 12:24 CET

En rekke oppkjøp det siste året har befestet EET Europarts' posisjon som one-stop-shop distributør innen POS og Auto-ID. Selskapet distribuerer en rekke av de viktigste og største merkene i POS-bransjen. EET Europarts' totale POS & Auto-ID-sortiment omfatter produkter, utstyr og systemer for POS, AIDC, RFID og mobile løsninger. Produktspekteret er rettet mot butikker og kjeder, medisin og helsevesen, lager, transport, logistikk og industri generelt.

"Jeg er svært fornøyd med utviklingen av vår POS & Auto ID-virksomhet i løpet av de siste årene", sier konsernsjef John Thomas, EET Group. "Vi har skaffet oss rik erfaring i bransjen, og oppnådd betydelig organisk vekst samt vekst i form av fire oppkjøp i 2016 alene."

Forå øke vekstsuksessen innen POS & Auto-ID-virksomheten har EET Europarts engasjert en erfaren EMEA-direktør for å lede utviklingen foretningsområdet fremover.

"Vi er svært glade for å kunngjøre utnevnelsen av Richard Gregoire som EMEA-direktør for vår POS & Auto-ID-virksomhet. Richard har lang erfaring fra POS & Auto-ID-bransjen. Han kommer fra selskapet, Scansource Europe, hvor han hadde stillingen "VP Sales Europe POS og Barcoding division". Jeg er glad for å ønske ham velkommen inn i denne nøkkelrollen hos EET Europarts, som fortsetter å vokse", sier John Thomas.

Richard Gregoire tiltrer EET Europarts som en ekspert innen distribusjons- og salgsløsninger gjennom samarbeidspartnere til kunder over hele EMEA. Han har 17 års erfaring i B-to-B. Han har god erfaring med å utvikle og implementere forretningsstrategier, samt å bygge sterke salgsteam med høy gjennomføringsevne.

"Jeg er virkelig imponert over resultatene til EET Europarts innen POS & Auto-ID-virksomheten i løpet av de siste 3 årene. En imponerende organisk vekst og flere oppkjøp understreker selskapets forpliktelse til å bli en av de ledende POS & Auto-ID-distributørene i Europa", sier Richard Gregoire, nyutnevnt EMEA-direktør innen POS og Auto-ID hos EET Group. Gregoire fortsetter, "jeg ser veldig frem til å lede det ambisiøse POS & Auto-ID salgsteamet til EET Europarts over hele Europa. Vi er i stand til å tilby installatører og forhandlere et bredt spekter av omfattende verdiøkende tjenester, i form av støtte og rådgivning for utforming, innkjøp og forvaltning av sine POS & Auto-ID-prosjekter, og det er akkurat det de profesjonelle kundene etterspør".

EET Europarts er distributør for en rekke ledende merker som HP, Compaq, Lexmark, IBM, Acer, Axis, NEC, Benq, Polycom, TomTom, Synology, Mobotix, Samsung, Samsonite, Sony, Toshiba, Kensington, MicroBattery, MicroMemory , MicroLamp, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, IOGEAR, Thomson Lightning og mange flere.