EET Europarts styrker Pro-AV satsingen med oppkjøp av irsk AV-distributør

Pressemelding   •   aug 18, 2017 10:00 CEST

Med kjøpet av majoriteten i Fusion Technologies Ltd. etablerer EET Europarts seg på det irske markedet.

Fusion Technologies Ltd. ble grunnlagt i 2004 og er i dag en av Irlands førende distributører av AV-produkter. Bedriften samarbeider med en rekke kjente AV-produsenter.

"Fusion Technologies har en meget sterk posisjon på det irske markedet som distributør av kvalitetsprodukter til profesjonelle AV-kunder. Det er en perfekt match for oss i forhold til å styrke forretningsområdet Pro-AV & Digital Signage" sier Group CEO Søren Drewsen, EET Group. "I forbindelse med majoritetsovertakelsen er jeg glad for å kunne meddele at Damien Brennan fra Fusion Technologies Ltd. blir Managing Director i det nyetablerte selskapet EET Europarts Ireland. En rekke andre dyktige medarbeidere fra Fusion Technologies kommer også til å jobbe i EET Europarts."

Managing Director Damien Brennan, Fusion Technologies, er tilfreds med salget til EET Europarts og sier: "EET Europarts har utviklet Pro-AV & Digital Signage området kraftig og effektivt og jeg gleder meg til at bli en del av en så suksessfull virksomhet. Jeg er overbevist om at EET Europarts´ unike og state-of-the-art distribusjonsmodell sammen med produktutvalget og kunnskapen vi kommer med fra Fusion Technologies vil bidra til å utvikle Pro-AV & Digital Signage området enda mer."

På utkikk etter nye oppkjøpsmuligheter
EET Europarts er løpende på utkikk etter potensielle oppkjøpsmuligheter. I øyeblikket er vi i diskusjon med flere firmaer.

"Vi har en meget ambisiøs ekspansjonsstrategi både organisk og oppkjøpsmessig. Oppkjøpene vi gjør er sterkt medvirkende til vår suksess med å utvikle vår virksomhet og de forskjellige forretningsområdene," sier Group CEO Søren Drewsen, EET Group. "Målet er at vi skal være en av de ledende Pro-AV & Digital Signage distributører på det europeiske markedet i løpet av 2020. Med oppkjøpet av Fusion Technologies har vi tatt et nytt skritt i den retning.”

About Fusion Technologies
Fusion Technologies Limited was set up in 2004 and has grown to become one of Ireland's leading Trade Only Distributors of Audio Visual products. Working with a select group of leading AV manufacturers, the Company has built up a strong track record in providing technical support, competitive pricing and best in class customer service to a wide variety of resellers. Operating from a 400 square metre facility, just off the M50 Motorway, the Company offers a same day delivery service throughout Dublin and next business day delivery throughout the island of Ireland.

EET Europarts er distributør for en rekke ledende merker som HP, Compaq, Lexmark, IBM, Aten, Ubiquiti, Axis, NEC, Benq, Polycom, TomTom, Synology, Mobotix, Samsung, Samsonite, Sony, Toshiba, Kensington, MicroBattery, MicroMemory , MicroLamp, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, IOGEAR, Thomson Lightning og mange flere.