Et lydbilde for ethvert hjem. Loewe klang 5 - Det nye trådløse høyttalersystemet

Pressemelding   •   okt 14, 2016 14:13 CEST

Med klang 5 lanserer Loewe sine trådløse premium høyttalere som sammen med de nye TV modellene tilfører en ny dimensjon av lyd og design. Hjemmekino opplevelsen er tatt et hakk opp.

Det trådløse høyttalersystemet leverer en ren og naturlig lyd, med en bassgjengivelse helt ned til 55 Hz.

Hver av de to gulvhøyttalerene har fire integrerte digitale forsterkere, fem separate kabinetter og en maksimal ytelse på 270 watt. For å oppnå best mulig lyd, benytter man en spesialdesignet bølgeleder som understøtter den akustiske effekten og genererer et bredere spekter av tonalitet og fyldig lyd.

De aktive Loewe klang 5 høyttalerene fungerer trådløst via en sender som plasseres i TVen og lager sitt eget interne nettverk. Klang 5 passer perfekt sammen med den nye Loewe bild 7 OLED serien, men også sammen med alle Loewe TVer med chassie fra SL3xx og nyere. Setter man sammen 4 stk. klang 5, en subwoofer og Loewe TV vil man få et fullverdig Loewe 5.1 hjemmekinosystem.

I samsvar med Loewes minimalistiske designvisjon, er klang 5 utformet med fokus på enkle og rene linjer. Ingen synlige skruer, fester eller kabler. Det er anvendt et spesialutviklet stoff med spesielle akustiske egenskaper for at lyden skal slippe igjennom så fritt som mulig. Høyttalerens farger matcher Loewe bild 7 OLED TV.

Loewe klang 5 og Loewe klang link
For å sikre optimal signaloverførsel mellom Loewe TV og klang 5 høyttalerene, har Loewe utviklet den lille trådløse senderen: Loewe klang link. Via den smarte lille boksen overføres lydsignalet til høyttalerene i høyeste kvalitet – nesten uten tap – og med en hastighet som sørger for at synkronitet i lyd og bilde overholdes perfekt. Trådløs lydoverførsel gjør det mulig å plassere høyttalerne fleksibelt både i forhold til TVen og rommet for øvrig.

Pris og farger
Loewe klang 5 leveres i fargene Graphite Grey og Light Grey, veil. pris 37 999,- pr par.
Loewe klang link koster veiledende 2 999,-

I butikkene oktober 2016.

Om Loewe
Loewes utvikling, produksjon og service ligger i byen Kronach i Bayern i Sør-Tyskland. Produktene er laget for å ha lang levetid og lavt energiforbruk. Dette oppnås gjennom bruk av modulær teknologi, kvalitetsmaterialer, godt håndverk, regelmessige programvareoppdateringer, og ikke minst et vakkert og tidløst design.

EET Europarts er distributør for en rekke ledende merker som HP, Compaq, Lexmark, IBM, Acer, Axis, NEC, Benq, Polycom, TomTom, Synology, Mobotix, Samsung, Samsonite, Sony, Toshiba, Kensington, MicroBattery, MicroMemory , MicroLamp, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, IOGEAR, Thomson Lightning og mange flere.