Nye Beolit 15: Kraftfull, bærbar Bluetooth-høyttaler for hele hjemmet

Pressemelding   •   mar 05, 2015 08:37 CET

B&O PLAY by Bang & Olufsen har lansert Beolit 15. En kraftfull, bærbar Bluetooth-høyttaler med flerretningsstyrt True360-lyd, opptil 24 timers avspillingstid og den prisbelønte Bang & Olufsen Signature Sound. Laget av førsteklasses kvalitetsmaterialer som for eksempel anodisert aluminium og ekte lær. Designet av den prisbelønte danske designeren Cecilie Manz.

Kort tid etter lanseringen av den ultrabærbare BeoPlay A2, presenterer B&O PLAY nå Beolit 15, en enda kraftigere Bluetooth-høyttaler som passer til alle rom i hjemmet. Beolit 15 bygger på suksessen til sine legendariske Beolit-forgjengere (de første Beolit ble lansert i 1930-årene), og byr på den alle beste teknologien. Høyttaleren har den berømte Bang & Olufsen-akustikken, førsteklasses materialer og ren, skandinavisk design.

Beolit 15 fyller alle rommene med musikk – og det med en klarhet som gjør at du hører alle detaljene i musikken. Takket være den innovative lydløsningen True360 kan alle nyte den samme musikkopplevelsen, uansett hvor de er plassert i rommet. Det innebygde batteriet har opptil 24 timers avspillingstid etter at det er ladet – dermed kan du ta med deg Beolit 15 hvor du vil og nyte enestående fleksibilitet.

"Hos B&O presser vi oss hele tiden for å skape nytt – men også for å gjøre de beste produktene enda bedre," sier Henrik Taudorf Lorensen, sjef for B&O PLAY, og fortsetter: "Beolit 12 ble lansert i 2012, og er et svært godt og legendarisk produkt. Med Beolit 15 har vi forbedret produktet enda mer – den akustiske strukturen er helt omarbeidet, og Beolit 15 byr på mange av våre nylige innovasjoner, som True360-lyd og lang batterilevetid. Vi mener det er det beste musikksystemet i sitt slag på markedet."

Kraftfull musikk overalt
Den flerretningsstyrte True360-lyden fordeler musikken hele veien rundt høyttaleren – og med 240 watts kraft er den garantert å fylle selv store rom.

Spill hele dagen
Adaptive Power Management-teknologien minimerer batteriforbruket og gir opptil 24 timers avspillingstid når batteriet er ladet.

Bang & Olufsen Signature Sound
Den prisbelønte Bang & Olufsen Signature Sound er utformet for å gi en ærlig, kraftfull og ren lydgjengivelse. Du opplever musikken slik artisten ville at det skulle høres ut – ingen omarbeidinger og ingenting lagt til.

Enkelt og rent oppsett
Bluetooth 4.0-teknologien gjør det enkelt og raskt å koble til og spille av musikk fra en Bluetooth-enhet. Ett trykk på en knapp, så kan du nyte musikken etter få sekunder.

"Beolit 15 skiller seg ut med grillen i anodisert aluminium som ligger rundt hele høyttaleren, og stroppen i ekte lær som gjør at du kan ta den med deg rundt omkring i huset – samtidig som den passer inn overalt, med rene linjer og stilige farger," sier Cecilie Manz, den danske designeren bak Beolit 15, og fortsetter: "Høyttalerkroppen er laget av sterk og holdbar polymer, og øverst har høyttaleren et toppdeksel i sklisikker gummi for mobilenheter. Det er et produkt som er laget for å vare – over hele huset. Du kan kalle det en solid liten arbeidshest – som du kan stole på og som leverer ekte vare."

For informasjon: www.beoplay.com/beolit15

Priser og varianter
Beolit 15 fås i tre farger: Polar Blue, Natural Champagne og Shaded Rosa.
Anbefalt utsalgspris er: 4199,- inkl. mva.

OM B&O PLAY
B&O PLAY har solide røtter i tiår med enestående design, håndverk og produktinnovasjon fra Bang & Olufsen,
og tar verdiene med seg over i en ny type moderne produkter rettet mot designbevisste personer med en aktiv livsstil. B&O PLAY-porteføljen består av lydsystemer og frittstående, bærbare produkter som er intuitive å bruke og enkle å integrere i hverdagen – både hjemme og på farten.

EET Europarts er distributør for en rekke ledende merker som HP, Compaq, Lexmark, IBM, Acer, Axis, NEC, Benq, Polycom, TomTom, Synology, Mobotix, IQeye, Samsung, Samsonite, Sony, Toshiba, Kensington, MicroBattery, MicroMemory , MicroLamp, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, IOGEAR, Thomson Lightning og mange flere.