Nyhet! Loewe bild 4 OLED TV

Pressemelding   •   aug 17, 2017 12:44 CEST

Pakk ut, koble til og start opplevelsesreisen.

OLED er en fascinerende annerledes opplevelse som løfter TV titting til en ny dimensjon. Alt oppleves mer intens og naturtro, man føler man er tilstede der det skjer. OLED bringer deg rett inn i handlingen! Loewe bild 4 er State-of-the-Art teknologi, enkel å installere og bruke. Ultra slankt 4,9mm panel og 80watts høyttaler plassert på en elegant bordfot i aluminium.

bild 4. Hva mer kan den?
OLED-teknologien gir oss krystallklare bilder takket være selvlysende piksler, også kalt organiske lysdioder. I motsetning til LCD-skjermer krever ikke OLED bakgrunnsbelysning, slik at når en piksel ikke er tent så er det helt sort. Skiftet imellom høy og lav lysintensitet gjøres på mindre enn et mikrosekund. Dette gir et fantastisk naturtro bilde. Legg til HDR og Dolby Vision(TM) så får du enda høyere kontrast og bredere fargespekter. Loewe bild 4 produserer High Dynamic Range bilder med en helt ny dybde og fargerikdom av selv de mest krevende detaljer. HDR og DolbyVision(TM) krever materiale/input som støtter dette.

4,9mm skjermtykkelse. 80W lyd.
Kraftig stereo lydsystem med 2x40W effekt og lukket bassrefleks sikrer lydgjengivelse ut over det vanlige. Du oppgraderer enkelt til et 3.1 system ved å koble til Loewe klang 1 høyttalersettet med 2 satellitter og en subwoofer. Da benytter du TV'ens høyttaler som centerkanal. Alt sammen takket være den integrerte Dolby Digital 5.1 dekoderen. En fjernkontroll styrer hele hjemmekino opplevelsen. Unikt!

"Bild 4 er en viktig del av Loewes portefølje. Den enkle tilnærmingen med 'one box'-konseptet og den enkle installasjonen skal inspirere enda flere kunder til å velge et Loewe TV, og få den perfekte helhetsopplevelsen av perfekt lyd og bilde samt enkel og intuitiv betjening," sier Loewe´s CEO Mark Hüsges.

Tekniske data

• Skjermstørrelse: 55"
  • Display: OLED display technology. HDR (Dolby Vision / HDR 10 / HLG)
  • Oppløsning: Ultra HD resolution 3840 x 2160
  • TV-tunere: DVB-T2 / DVB-C / DVB-S2 / UHD@60Hz
  • Tilkoblinger: 4 x HDMI UHD / 1 x USB 3.0 / 2 x USB 2.0 / WLAN / Bluetooth
  • Lyd: 2 x 40 watt stereo sound system. Integrert 5.1 Dolby Digital dekoder
  • Forberedt for ekstra lydsystem (høyttalere og subwoofer)- eks: Loewe klang 1 systemet
  • Plassering: Bordstand I aluminium er inkludert, veggfeste og gulvstand finnes son alternativer.
  • Høydepunkter: Den nyeste OLED teknologien. High dynamic range teknologi (HDR) inkl. HDR10, HLG og Dolby Vision. Intuitivt Loewe operativ system (os). Bluetooth funksjon for enkel musikstreaming og tilkobling av Bluetooth hodetelefoner.

Distribution og priser
Loewe bild 4 OLED leveres i 55" i farven Piano Black.
Veiledende utsalgspris er kr. 36.999,-

Loewe – invented the television!
Founded in 1923 by the brothers Siegmund and David Ludwig Loewe, Loewe presented the world’s first electronic film transmission at the 8th Berlin Radio Exhibition in 1931. The brilliant inventor and physicist Manfred von Ardenne, Loewe’s Chief Engineer, came up with the technology. This marked Loewe's invention of the television. Loewe also developed the first portable television. And that's not all. Loewe Art 1 - now a design icon - was exhibited in the New York Museum of Modern Art (MoMA) in the 1980s. Loewe devices are still made in Germany – and with great passion, enthusiasm and extensive expertise. The development, production and service departments are based in Kronach (Upper Franconia). Loewe products have been perfected down to the last detail and designed to last and save energy. Modular technology, premium materials, precise workmanship, regular software updates and timeless design guarantee a sustainable product – high-tech with a soul.

EET Europarts er distributør for en rekke ledende merker som HP, Compaq, Lexmark, IBM, Aten, Ubiquiti, Axis, NEC, Benq, Polycom, TomTom, Synology, Mobotix, Samsung, Samsonite, Sony, Toshiba, Kensington, MicroBattery, MicroMemory , MicroLamp, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, IOGEAR, Thomson Lightning og mange flere.