EFG on DISPLAY – EFG på Stockholm Furniture Fair 2018

Pressemelding   •   feb 02, 2018 08:47 CET

EFG on Display er årets tittel på utstillingen under Stockolm Furniture Fair 2018

EFG European Furniture Group stiller ut på Stockholm Furniture Fair under tittelen EFG on DISPLAY. «For oss handler produktutvikling om å designe produkter som inkluderer det vi står for», forteller Marianne Guriby Dahl, designsjef i EFG. Med et bevisst fokus på innovasjon og bærekraft over mange år er det et stort og tidsriktig sortiment produsenten kan vise til. Under årets messe skal produktene stå i fokus og fortelle historien om selskapet og hva det står for.

De seneste årenes produktlanseringer; EFG Create, EFG Mingle og EFG Surround er gjort i strategisk samarbeid med anerkjente skandinaviske designere som Jonas Forsman, KnudsenBergHindenes og Olle Lundberg. Alle formidler målsetningene om bærekraft, skandinavisk estetikk og kvalitet på en svært tydelig og tilfredsstillende måte.

Under årets messe vil EFG lansere sin første plaststol, EFG Archie. "Det er et nytt kapittel for EFG, og et nytt materiale i vårt sortiment", sier produktsjef Johan Björkman. "EFG Archie passer perfekt inn i vår historie og vårt sortiment, og det har vært et privilegium å jobbe i nært samarbeid med designeren Carl Öjerstam i dette prosjektet.

Blant nyhetene som presenteres under årets messe:

EFG Pulse – en helt ny oppbevaringsserie tilpasset fremtidens kontor og teknologi.
EFG Archie – en helt ny plaststol lanseres under årets messe. Design: Carl Öjerstam

Stockholm Furniture Fair 2018 arrangeres 6. - 10. februar og retter seg i stor grad mot det skandinaviske markedet. 80% av utstillerne er norske, svenske eller danske, noe som gjør messen til verdens største møteplass for skandinavisk design.

EFG European Furniture Group jobber med innredning av kontorer og hjelper selskaper med å skape gode arbeidsplasser. EFG er en stor aktør på det skandinaviske markedet, og er representert med egne salgsselskaper i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Messen har i mange år vært en viktig arena for selskapet, noe som ved flere anledninger har resultert i priser for beste stand, sist med Golden Square i 2015.
EFG HOV+DOKKA er konsernets norske salgsselskap, og norske representanter vil være tilstede hele uken.
---------------------------------- -------------------------------------------------------------------

For mer informasjon, ta gjerne kontakt.
Annette Vennesland Enger, markedssjef EFG HOV+DOKKA.
annette.enger@efg.no | 906 87 019