Produktlansering - EFG Create Seating

Pressemelding   •   okt 24, 2016 08:53 CEST

EFG Create Seating - Design: Jonas Forsman for EFG

Husker du hvordan det var å bygge med LEGO? Da vil du intuitivt forstå mulighetene med EFG Create. EFG Create Seating er et modulbasert sofasystem, og en utvidelse av EFG Create oppbevaringsserien vi lanserte i 2015.

EFG Create serien har nå moduler for sittemøbler, bord, oppbevaring og tilbehør og gir full frihet til å skape fleksible soner for møter, arbeid eller spising.

EFG Create Seating er utviklet for å passe sammen med målene til EFG Create oppbevaringssystemet. Alle moduler er 380mm både i høyden og bredden. Modulene kan fritt settes sammen - i høyden og bredden og i vinkler. En to-seters sofa er like bred som tre små oppbevaringsmoduler eller to mellomstore. Dette gir spennende muligheter til å bygge opp miljøer av både sitteplasser og oppbevaring i sammenheng. Sofaen er satt sammen av en base i metall og en stoppet sittedel. Basen kan til og med settes samme med en bordplate, armlener eller oppbevaringsmoduler. EFG Create er et byggekloss-system med utallige kombinasjonsmuligheter.

Jonas Formans beskrivelse av sofaen til EFG Create Seating: «Til tross for kompakte dimensjoner og en visuell letthet sitter man svært komfortabelt i sofaen. På avstand ser den enkel og rett ut, men setter du deg ned tar den deg godt i mot og innbyr en til å bli en stund. Med en rett bakside er den enkel å plassere, også opp mot en vegg eller mot skjermer og oppbevaringsmøbler. Jeg ønsket at stoffet skulle ha færrest mulige deler, og at de sømmene som måtte være med også skulle være en del av designet på sofaen. En enkel detalj som er blitt gjennomgående for serien», sier Jonas Forsman.

Om Jonas Forsman: Jonas Forsman er en anerkjent svensk designer. Utdannet innen industridesign ved Chalmers Tekniska Högskola i Göteborg, der han også har drevet sitt eget kontor siden 2006. Han designer sine produkter fra innsiden og ut. Funksjonaliteten er alltid utgangspunkt når han skaper sine smarte løsninger med enkle former, ved bruk av ulike materialer og ved å ta i bruk ny teknologi. Tildelt Red dot design award og Design S for flere av sine produkter.

«Jonas design er nyskapende og funksjonell, og bringer inn viktige verdier til produktviling i en bransje som er i stor endring, sier Marianne Guriby Dahl, produktutviklingsansvarlig i EFG European Furniture Group .

Fakta

• EFG Create kommer i standard moduler, som kan bestilles ferdig sammensatt, eller enkeltvis. 380mm i høyde og bredde.
  • Modulene kommer i 11 standard farger, og kan kombineres med 6 ulike bordplater.
  • EFG Create er miljøvennlig designet og produsert i henhold til Svanens kriterier.
  • 3-ster, 2-seter, 1-seter og benk.

For mer informasjon ta gjerne kontakt:

Annette Vennesland Enger, markedssjef EFG HOV+DOKKA, annette.enger@efg.no +47 906 87 019

Jonas Forsman, Designer: info@jonasforsman.se +46.703060664

Marianne Guriby Dahl, Manager Product Development EFG:marianne.dahl@efg.se+46.765367508

Det norske salgsselskapet, EFG HOV + DOKKA AS, er en av Norges ledende leverandører av innredning til privat næringsliv og offentlige miljøer. Selskapet er en totalleverandør og har salgskontorer i hele Norge.