Årets takeaway!

Pressemelding   •   sep 11, 2014 09:00 CEST

Frode Øverlis Pondus er her igjen med et sant herremåltid for kresne humor-gourmeter.

Dette er tilbakekomstenes bok:
·  Ponni-Petra våkner fra koma og settes i terapi hos dr. Zimmerknaben.
·  Güntherman er tilbake med sin «pudding-for-pudding»-hevn mot folk som ikke bruker lortepose.
·  Jokke er tilbake hos Camilla og lurer på om Gordon kan sendes som utvekslingsstudent til en barnehage i Australia.
·  Hr. Überli er tilbake i redaksjonslokalene til forlaget med intet mindre enn stripe nummer 4 000.

Kort sagt kan det vel konstateres at selveste Pondus er tilbake med bokhøstens morsomste tullball mellom to permer!

Pondus er kanskje Norges største humorfenomen. Siden starten i 1995 har serien vokst til den i dag publiseres av mer enn 130 aviser, blader og nettsteder både innen- og utenlands.

De årvisse stivpermutgivelsene havner alltid på bestselgerpallen sammen med salgsfenomener som Harry Hole-bøkene av Jo Nesbø og Bibelen av Gud.

«Jeg tror det var selve blikket til Bjarne som ble inngangsbilletten. Det blikket åpnet ballet og sendte meg hodestups gapskrattende ut i Frode Øverlis Pondus-univers. Denne vanvittige familiehunden med én ambulerende hjernecelle, 400 tenner og en vennlig krokodilles appetitt var alt som skulle til.»
– Øystein Sunde (fra forordet)

Spørsmål om utgivelsen eller opphavsmannen kan rettes til: Redaktør Tonje Tornes
Epost: tonje.tornes@egmont.com
Telefon: 928 69 374