Egmont med storsatsning på nytt influencerbyrå – lanserer Egmont PEOPLE

Pressemelding   •   aug 31, 2017 13:11 CEST

Fra venstre: Leder kommersiell rådgivning Lise Lillevold, Kreativ leder Karine Thyness, Byråleder Dorota Grabowska, Operativ leder Anette Aas Johansen. Foto: Nadia Frantsen

Egmont Publishing topper laget når de nå etablerer nytt byrå med ambisjon om å sette nye standarder for profilmarkedsføring i Norge.

- Vi skal skape konsepter og kommersielt innhold på målgruppenes premisser, fortalt av sterke profiler som engasjerer sitt publikum. På den måten vil vi skape verdier både for forbrukere, influencere og merkevarer/markedsførere, sier Dorota Grabowska som nå går fra å lede Innsiktsavdelingen i Egmont Publishing til å være byråleder for Egmont PEOPLE.

Det er under et år siden Egmont lanserte det digitale konseptet De Nye, som sprang ut av den tradisjonsrike printmerkevaren Det Nye, rettet mot unge kvinner. Etter en fantastisk mottagelse i markedet, vil Egmont nå jobbe etter samme modell med flere målgrupper:

- Med etableringen av Egmont PEOPLE øker vi kapasiteten slik at vi kan nå alle målgrupper, og kan bistå kunden i alle ledd fra salg, digital rådgivning, produksjon og distribusjon. Dette er en fremtidsrettet, målrettet og målbar måte for morgendagens markedsførere å nå ut til sitt publikum på, sier Grabowska.

Karine Thyness har forlatt redaktørstolen i Det Nye etter 3 år, og blir kreativ leder i det nye byrået:

- Vi kobler merkevarer sammen med riktig influencer og utvikler innhold for alle formater og kanaler. PEOPLE skal sette standarden for profilmarkedsføring med innhold som blir lagt merke til, fortalt av sterke stemmer og med smarte fortellergrep. Vi rigger opp et superfleksibelt produksjonsmiljø som kan svare lynraskt på kundene og publikums signaler, forklarer hun.

Denne tilnærmingen til influencer marketing mener Grabowska er ny og dessuten mer innsiktsbasert:

- Kunnskapen og innsikten om målgruppene er gullet vårt, og gir det beste grunnlaget for suksess for våre kunder.I tillegg til målgruppekunnskap og sterke stemmer gjennom våre digitale profiler som Funkygine og Kristine Ullebø, har vi en x-faktor i Egmonts merkevarer: Norges lengste erfaring med historiefortelling, sier Dorota Grabowska.

Det nye byrået består av:
Dorota Grabowska, Byråleder
Karine Thyness, Kreativ leder
Anette Aas Johansen, Operativ Leder
Lise Lillevold, Leder kommersiell rådgivning
Elisabeth Johnsrud, Rådgiver
Henriette Holtvedt, Rådgiver
Susanne Kjellhov, Kampanjeleder
Marthe Korsbrekke, Dig Markedsfører
Terje Mollestad, Økonomisjef

Utvalgte samarbeidspartnere:
Telenor Yng, Max Factor, Kari Traa, Puma, Ving, Bayer/Canesten, Poppa/Sørlandschips, Elkjøp, Biotherm, Q-meieriene, Glitter og Orkla/Dr Greve.

Kontakt:
Dorota Grabowska, byråleder Egmont PEOPLE, 992 69 621 Karine Thyness, kreativ leder, 991 68 140
Annette Aas Johansen, operativ leder, 952 03 422
Lise Lillevold , leder kommersiell rådgivning: 913 92 841

Generelt om profil/influencer marketing:
Personlige stemmer i sosiale medier har en sentral posisjon i formidling av ulike budskap, i kampanjer og som brands sin stemme og ansikt utad. Det oppfattes som mer troverdig når historien kommer fra en du følger enn fra brands/annonsører.

Egmont Publishing er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6200 ansatte og aktivitet i 30 land. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film og kinodrift og eier halvparten av forlaget Cappelen Damm. Egmont er en stiftelse som omsetter for 14,5 milliarder NOK og deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Fondet jobber overordnet i Norge og Danmark for å sikre at barn og unge kan stå imot vår tids fattigdom – mangel på læring og livsmestring.

I Norge støtter Egmont Fonden blant andre Norske Kvinners Sanitetsforening, Senter for krisepsykologi, Kronprinsparets Fond, SOS Barnebyer, opprettelsen av Stine Sofie Senteret og Forandringsfabrikken.

Vårt motto We bring stories to life – har sterke publisistiske verdier.