Et tjern blir aldri det samme etter at du har lest Tjernet!

Pressemelding   •   mai 06, 2014 14:30 CEST

Tjernet er tredje bok i GRUSOM-serien, og perfekt lektyre nå som sommersesongen på fjellet nærmer seg faretruende …
Jonas og familien har ikke vært på hytta på år og dag – ikke siden bestefar tok livet av seg etter en hyttetur. Nå reiser de opp sammen med kreftsyke bestemor, slik at hun skal få oppleve familiestedet for siste gang.

Men det er selvsagt en grunn til at bestefar tok livet av seg den gangen …

Hodet, som til nå hadde hengt slapt ned mot brystkassen, vred seg sakte opp til den ene
siden og så over mot meg. Munnen åpnet seg og hun skrek, ulte ut i den kalde måneløse natten mens trådormene vellet ut av det vidåpne gapet. Deretter begynte hun å løpe, rett mot meg.

Heine T. Bakkeid

• Født i 1974. Han vokste opp i bygda Belnes i Gratangen i Troms, og senere i Kvæfjord.
  • I 2005 kom han med ungdomsromanen Boblejim - spesialagenten
  • Uten puls (2006) var hans første roman for voksne.
  • I tillegg har han skrevet ungdomsromanen Hjerteknuseren (2008) og fire bøker i Dr Schnabels krønike:
    • Vampyrjegeren (2010)
    • De dødes hus (2011)
    • Eksorsisten (2012)
    • Knokkeløya (2013).

Les mer om på www.grusom.no  Facebook: facebook.com/Grusom.bokserier

Det er mulig å abonnere på bokserien.

Pressekontakt: Tonje Tornes, e-post: tonje.tornes@egmont.no

Spørsmål om utgivelsene kan rettes til: Redaktør Kjetil Johnsen