Hov o'hoi - Nye sanger fra Kaptein Sabeltann!

Pressemelding   •   okt 17, 2012 11:07 CEST

En hyllest til Kaptein Sabeltanns eget hjemsted!

«Abra Havn» er en hyllest til Kaptein Sabeltanns eget hjemsted på sjørøverøya Det Usynlige Land, og inneholder 12 flunkende nye sanger.

Tekst og musikk er skrevet av Terje Formoe, som også denne gangen har med seg et stjernelag av norske musikere, bl.a. Per Hillestad, Per Elias Drabløs, Bernt Rune Stray, Bjørn Charles Dreyer, Torjus Vierli, Hans Fredrik Jakobsen og Hege Rimestad.

Som vanlig leverer Terje Formoe flere fengende låter, både i velkjent Kaptein Sabeltann-stil, som f. eks. «Er du klar», men også noen i et litt roligere tempo enn man vanligvis forbinder med sjørøverheltens far, bl.a. «Min vakreste drøm». Sangene er ikke knyttet opp til en spesiell forestilling i Dyreparken, men noen av dem vil være med i showet «Kaptein Sabeltanns sjørøverfest! - en heidundrende hitparade for små og store!» som settes opp på Chat Noir i januar og februar 2013. Musikkshowet bygges rundt en rekke av de mest kjente sangene fra Kaptein Sabeltanns 23 år lange historie – et non stop musikalsk show med sangene i fokus - for hele familien. Hiv oʼhoi!

Utgivelsen er et samarbeid mellom Egmont Serieforlaget AS/Barneselskapet og Grappa Musikkforlag AS.
Søk «Abra Havn» på iTunes, Spotify eller Wimp – eller kontakt oss for å få tilsendt CD.

For mer informasjon / anmeldereksemplar:
Cathrine Å. Heen
Mob: +47 97 02 67 28
Mail: cathrine@grappa.no

Egmont Serieforlaget er spesialist i målgruppen barn og unge. Egmont Serieforlaget har ca 120 medarbeidere, som kjennetegnes ved kompetanse, kreativitet og internasjonal tankegang. Vi er en del av Egmont konsernet.