MANN er årets magasin

Pressemelding   •   mai 08, 2014 14:16 CEST

En liten, dedikert og kompetent redaksjon trakk det lengste strået da Mediebedriftenes Landsforening delite ut Årets magasin-prisen i natt. Prisen gikk til MANN.

Redaktør Knut Christian Moeng og resten av gjengen jublet seg nær stemmeløse etterhvert som prisutdeler, kulturminister Torhild Widvey, leste juryens begrunnelse. Vel oppe på scenen var de sin egen konfetti og kveldens lykkeligste gjeng.
- Jeg er så glad. Takk. Tusen takk. Vi har jobbet så hardt, og så blir det sett, sa redaktør Knut Christian Moeng.

Om MANN sier juryen:
«2013 var et år preget av dristige valg, tydelige designgrep, og videreutvikling av magasinjournalistikken. Modige forsider gjør at bladet står stødig og skiller seg ut i bladhyllene. I et fallende magesinmarked har de utmerket seg med vekst i både opplagstall og lesertall, det er intet annet enn imponerende.
En liten redaksjons vilje og evne til å snu opp ned på produktet og satse på det de tror på, gjør at magasinet MANN er årets magasin!»

Egmont Publishing hadde 19 nominasjoner i sju priskategorier og vant tre av disse.

Årets magasin: Mann
Årets forside: Det Nye, oktober 2013
Årets inspirasjonssak: ELLE Decoration med «Fliser til velvære».

I tillegg ble det delt ut en Excellence-pris til Bonytt for inspirasjonssaken : «Blonde gulv».