Mari Midtstigen (33) ny redaktør i Foreldre & Barn

Pressemelding   •   mai 19, 2014 11:28 CEST

Foreldre & Barn er Norges suverent største magasin i foreldresegmentet, og har vært den fremste rådgiveren for norske småbarnsforeldre gjennom nesten 40 år.

Nå får magasinet ny redaktør, når Mari Midtstigen skifter beite. Hun går fra mote, trening og unge kvinner i Det Nye til utstyrsguider og tips om oppdragelse for småbarnsforeldre.

- Jeg gleder meg til å jobbe med en dyktig redaksjon som lager veldig solide merkevarer med en unik posisjon. Foreldre i dag er aktive og mye på farten, og det setter krav til at vi er til stede på alle plattformer. Samtidig kan jeg ikke tenke meg noen som har mer behov for å sette seg ned med beina høyt, et magasin og en kopp te. Bladene våre skal berøre og engasjere med god journalistikk og aktuelle temaer. Jeg har lyst til å gi leseren trygghet, selvtillit og inspirasjon til å gjøre det beste ut av de fantastiske årene med små barn, sier Mari Midtstigen som selv har to døtre på 2 og 4 år.

Etter sammenslåingen av Egmont Hjemmet Mortensen og Egmont KIDS Media til Egmont Publishing, ble foreldre og barn et enda viktigere segment for mediehuset. I dag dominerer Egmont Publishing markedet for publikasjoner rettet mot foreldre og barn totalt.

- Foreldresegmentet er utrolig viktig for oss i Egmont Publishing, og nå har vi fått et av våre største redaktørtalent til å lede arbeidet med å utvikle disse produktene videre inn i en ny tid, sier ansvarlig redaktør/ direktør for Ung Kvinne/Foreldre/Bolig Kjersti Mo.

- Mari har bevist at hun er en utmerket teambygger som skaper gode resultater gjennom løpende innovasjon. Jeg gleder meg til å se hva hun nå får til i denne rollen, avslutter Kjersti Mo.

Mari Midtstigen vil som redaktør i Foreldre & Barn også ha redaktøransvar for titlene Babydrøm, Bam-bladene og Glade barn i barnehagen. I februar i år ble Midtstigen hedret med andreplass i kåringen av «Årets Unge Leder 2014», i regi av Assessit. Hun har tidligere vært redaksjonssjef i ELLE, og har i 3 år ledet Det Nye og Det Nye Shape Up.

For mer informasjon kontakt:  Kjersti Mo, ansvarlig redaktør/direktør Ung Kvinne/Foreldre/Bolig,  tlf  483 00 485.