Silje Sirnes Winje gir ut barneplate

Pressemelding   •   nov 14, 2011 08:15 CET

Silje Sirnes Winje er et kjent og kjært tv-fjes for de fleste barn og småbarnsforeldre. Nå er hun aktuell med egenprodusert barneplate for de minste. Dette er en leken og melodiøs plate, med masse strengeinstrumenter og godt innenfor bluegrass-sjangeren.

– Jeg har lenge vært glad i den nære og ekte nerven i bluegrassmusikken. Med sin smittende og glade energi opplever jeg at dette er musikk som får både store og små til å finne frem rockefoten og danse med rumpa, sier Silje Sirnes Winje

Tekstene er på barnas premisser hvor verden blir betraktet med skrått og underfundig blikk. Her finnes muntre sanger om høner som skrøner og kuer med luer, men også mer underfundige og ettertenksomme sanger om f.eks. det å være verken liten eller stor, men Midt i mellom, som en av sangene heter. Åse Sirnes Winje har skrevet tekstene, og Hans Martin Austestad fra Earlybird Sting Band (Spellemannsnominert 2010) har komponert åtte av de elleve sangene. Andre bidragsytere på komponistsiden er Anne Lise Frøkedal (Harrys Gym/I Was A King), Vigleik Winje (The Black Soul Circus) og Gaute Sortland (Bergen Mandolinband).

Med dette albumet ønsker jeg å gi barn en morsom plate med høy musikalsk kvalitet, en plate som treffer barna både musikalsk og tematisk. Jeg håper også at platen vil inspirere til sang, dans og lek med ord, rim og rytme, sier Silje Sirnes Winje

Hun er er reporter og programleder fra Haugesund, startet karrieren i TV2 Nyhetene og har siden figurert som livereporter i God Morgen Norge og som musikkanmelder og livereporter i TV2s ungdomssatsning – Waschera. Siden januar 2010 har hun gjort stor suksess som programleder på NRK Supermorgen og NRK Barne-TV. Silje planlegger turné med live-opptreden hvor hun synger sangene fra platen i 2012.

For intervjuavtaler, spørsmål, bilder eller ytterligere informasjon, kontakt:
Atle Bøckmann, 91538717 / 22201899, atle@indianer.nu
Glenn Larsen, 95036062 / 22201899, glenn@indianer.nu

Utgiver:
Egmont Serieforlaget AS v/ Julie K. Vevelstad, jkv@egmont.no /95 70 17 17

Fakta:

Platetittel: Kykkelykkelig – Silje Sirnes Winje
Plateslippdato: 18. november 2011
Plateselskap: Barneselskapet AS, Egmont Serieforlaget AS
Distribusjon: Musikkoperatørene

Egmont Serieforlaget er spesialist i målgruppen barn og unge. Egmont Serieforlaget har ca 120 medarbeidere, som kjennetegnes ved kompetanse, kreativitet og internasjonal tankegang. Vi er en del av Egmont konsernet.