Zelda - ute av kontroll!

Pressemelding   •   sep 23, 2014 09:59 CEST

Med den rabiate, følelsesstyrte feministen Zelda har svenske Lina Neidestam skapt en antihelt det er vanskelig å få nok av! For Zelda er dama helt uten impulskontroll, med feministiske idealer hun sjelden selv klarer å etterleve. Denne komboen gjør henne til en av landets beste latterfremkallere, og innen stripesjangeren er Zelda et lenge etterlengtet tilskudd.

Serien startet i svenske Metro og Nemi-bladet i 2007, men går i dag i flere svenske aviser. Her i Norge er Zelda et fast tilskudd i bladene Pondus og Rutetid, og avisen Dagbladet.

Men serien ble for hard kost for enkelte lesere av Nordlys, der redaksjonen så seg nødt til å ta den bort fra avisens tegneserieside. Det er derfor med undring at vi konstaterer at jenters singleliv i all sin usminkede nakenhet fortsatt er kontroversiell lesning for enkelte.

Men det er med lattermild glede at vi ser at jenters singleliv i all sin usminkede nakenhet fortsatt er hysterisk morsomt for de fleste.

«En morsom feminist? Trodde det bare var en myte! Men Zelda mestrer denne kominasjonen som ingen andre. Spesielt i virkeligheten ... »
- Pondusskaper, Frode Øverli

Serieskaper Lina Neidestam er tilgjengelig for intervjuer i Oslo onsdag 24 september og signerer albumet på Tronsmo bokhandel kl 16.00.

For intervjuavtaler eller mer info ta kontakt med redaktør: Tonje Tornes. Mob: 92869374. Mail: tonje.tornes@egmont.com