Ny fiberstrategi for Ringsaker

Pressemelding   •   feb 08, 2017 09:48 CET

Bildetekst: Direktør i Eidsiva bredbånd la frem ny strategi for utbygging av høyhastighets bredbånd i Ringsaker på Ringsakerseminaret 2017. Bilde: Ringsaker kommune

På Ringsakerseminaret den 7. februar 2017 lanserte Eidsiva bredbånd en ny strategi for at flest mulig av Ringsakers innbyggere og næringsliv skal få tilbud om høyhastighets bredbånd innen 2025.

På landsbasis skyter salget av høyhastighets bredbånd til værs. I Ringsaker og i Hedmark og Oppland ligger salget nesten flatt. Årsaken er at produktet ikke er tilgjengelig, og det ønsker Eidsiva bredbånd å bidra til å endre.

-Hedmark og Oppland er grisgrendt og er de fylkene i Norge med lavest andel innbyggere som bor i tettbebygde strøk. Slikt sett vil nytten og viktigheten av høyhastighets bredbånd være større I Innlandet enn i andre mer tettbebygde områder av Norge, sier direktør i Eidsiva bredbånd Trond Skjellerud.

For å realisere ambisjonen forutsetter dette lokale initiativ gjennom konseptet dugnadsfiber. Dernest kreves det kommunale og statlige midler.

-Vi ønsker andre fiberaktører velkommen til dugnaden. Skal vi lykkes med ambisjonen må lokale initiativtakere, stat, kommune og andre bredbåndsaktører samarbeide innenfor gjeldende regelverk, sier Skjellerud.

Les mer om dugnadsfiber her:

Eidsiva bredbånd er Norges sjette største bredbåndsleverandør med over 50.000 kunder. Vi har kunder på ulike aksessteknologier innen både privat og bedriftsmarkedet.. Vi er også den største leverandøren på fritidsmarkedet, og dekker store destinasjoner som Hafjell, Skeikampen, Kvitfjell, Trysil og Beitostølen, i tillegg til en rekke mindre områder. Hovedkontoret ligger på Fakkelgården på Lillehammer, i tillegg har vi lokalkontor i Oslo, Vågå og Tynset.

Kommentarer (0)