Grethe W. Meier gjenvalgt som styreleder i Eiendom Norge

På Eiendom Norges generalforsamling 25. april 2018 ble administrerende direktør i Privatmegleren Grethe W. Meier gjenvalgt som styreleder i foreningen.

Meier har siden 2016 vært nestleder i Eiendom Norges styre, og hun tok over som styreleder i foreningen i juli 2017.

- Jeg ser frem til å ta fatt på en ny periode som styreleder i Eiendom Norge. Dette er et givende verv som bygger samhold i bransjen gjennom bolig- og bransjepolitisk samarbeid for forbrukerne, meglerne, eiendomsmeglingsforetakene og samfunnet. Særlig viktig er det pågående arbeidet med å gjøre norsk bolighandel enda tryggere, sier Meier.

Eiendom Norges styre med leder og nestleder velges for et år av gangen.

Styret består av ti medlemmer som hver representerer et medlemsforetak. De syv største foretakene har automatisk plass. De øvrige tre plassene velges utfra hensyn som geografi, bransjens mangfold med mer.

Styret som ble valgt på generalforsamlingen 2018 er:

Grethe W. Meier, Privatmegleren (Leder)

Knut Sirevåg, Eiendomsmegler 1 (Nestleder)

Terje Buraas, DNB Eiendom (Styremedlem)

Karsten Onsrud, Aktiv Eiendomsmegling (Styremedlem)

Leif J. Laugen, Eiendomsmegler Krogsveen (Styremedlem)

Hedda Ulvness, Eie Eiendomsmegling (Styremedlem)

Øyvind Aasen, Sørmegleren (Styremedlem)

Veslemøy Tvedt Fredriksen, Eiendomsmegler Vest (Styremedlem)

Vibeke Stavenes, Proaktiv Eiendomsmegling (Styremedlem)

Martin A. Kiligitto, Nordvik & Partners (Styremedlem)

• boligpolitikk