Enertor™D3O® Comfort verdens eneste innleggssåle med dokumentert effekt for å motvirke Plantar Faciitis viser ny test

Pressemelding   •   feb 01, 2017 14:21 CET

Enertor™D3O® Comfort er et godkjent ergonomisk tiltak for å forhindre ytterligere skade, og dermed sikre raskest mulig tilhelingstid

Det er gjengs oppfatning blant den ledende helseinformasjonen eksempelvis på nettstedet helsenorge.no, at innleggssåler ikke har dokumentert effekt når det gjelder å redusere hælsporer.

"Bruk av en hælkappe eller tilpassede innleggssåler i skoene, kan muligens redusere smertene. Dokumentasjonen er ikke god nok til å fastslå dette sikkert." (helsenorge.no, 03.11.2016)

Dette stemmer altså ikke lenger. Et helt nytt studie gjennomført i England på 120 respondenter viser med statistisk signifikans at bruken av Enertor™D3O® Comfort innleggssåler hjelper mot Plantar Faciitis, kalt hælsporer eller helsporer her i landet.

Mange har opplevd fortykkelse av plantaren (sene under foten) og de smerter dette medfører. Ofte blir lidende anbefalt å gjøre øvelser når den daglige smertelidelsen avtar. Ved å benytte innleggssålen Enertor™D3O® Comfort vil de fleste oppleve redusert smerte, hvilket betyr raskere tilgang på øvelser og mer aktivitet.

Ved å benytte de beste innleggssåler om man opplever hælsporer vil man få;

• Mer aktivitet og bedre opplevelser
  • Økt livskvalitet og mindre irritasjon
  • Nedsatt sykefravær og økt arbeidsproduktivitet.

- Innleggssåler av og med Usain Bolt for aktive i jobb, fritid og sport.

- En ortopedisk nyvinning

- Vitenskapelig dokumentert effekt

- Eneste innleggssåle i verden med materialet D3O™

- Eneste innleggssåle tilgjengelig som har dokumentert effekt mot Plantar Faciitis

E.M. Nordic AS markedsfører og distribuerer den unike innleggssålen Enertor™D3O® Insoles begge modeller, Performance og Comfort

- Innleggssåler av og med Usain Bolt for aktive i jobb, fritid og sport.

- En ortopedisk nyvinning

- Vitenskapelig dokumentert effekt

- Eneste innleggssåle i verden med materialet D3O™

- Eneste innleggssåle tilgjengelig som har dokumentert effekt mot Plantar Faciitis