Eplehuset-gründer kan bli Norges beste vekstskaper

Pressemelding   •   nov 28, 2016 13:07 CET

Eplehuset-gründer Bjørn Tore Brevik

Finalist i EY Entrepreneur Of The Year 2016

Hvert år siden 2002 har Ernst & Young kåret og hedret Norges beste vekstskapere gjennom programmet EY Entrepreneur Of The Year. I år finner vi Eplehuset-gründer Bjørn Tore Brevik som én av 12 finalister.

Brevik startet Eplehuset etter at han lenge hadde hatt en grunnleggende tanke om at Apples produkter burde gjøres mer tilgjengelig for mannen i gata. Som erfaren Apple-mann siden 1988 hadde han vært med i tykt og tynt, og opplevd den enorme oppturen det var når Steve Jobs ble hentet tilbake i 1997. Nye, spennende produkter ble lansert på løpende snor, og disse måtte vises frem til folket. Med et klart mål og en sterk tro på at dette skulle bli en suksess, ble den første Eplehuset-butikken etablert på Solsiden i Trondheim i 2002.

Brevik har hele veien vært aktiv på eiersiden, og viser et stort engasjement som leder i bedriften.

Eventyrlig vekst

Fra oppstarten i 2002 frem til i dag har Eplehuset hatt en eventyrlig vekst. Med nettbutikk og 22 butikker lokalisert i hele Norge er Eplehuset blitt Norges største Apple-forhandler, og Apples prefererte samarbeidspartner. Med en nær dobling av omsetningen hvert år de siste ti årene, har selskapet tatt en vesentlig posisjon i markedet. I 2015 ble det passert 1 milliard i omsetning.

Velrennomert kåring

EY Entrepreneur Of The Year (EOY) er verdens største vekstskaperprogram med kåringer i over 60 land. Programmet skal være en hyllest til de som bidrar med nye ideer, satser kapital og yter egeninnsats for å skape varige verdier og arbeidsplasser som kommer oss alle til gode.

Kåringen finner sted tirsdag 29. november i Oslo.

Eplehuset er Norges største Apple-forhandler med 22 butikker og nettbutikk. Kunnskap, tilgjengelighet, begeistring og atmosfære er våre kjerneverdier og grunnlaget for vår virksomhet. Eplehuset er et helnorsk selskap med hovedkontor i Trondheim. Kjeden passerte i 2015 NOK 1 milliard i omsetning.