Eplehuset kickstarter 2018 med nye, motiverende treningsrutiner!

Pressemelding   •   jan 29, 2018 12:53 CET

Med fokus på Apple Watch, Beats og relevant tilbehør, ønsker Eplehuset å inspirere til en sunn og aktiv livsstil gjennom sin landsdekkende treningskampanje. Motivasjon, treningsglede og bevissthet rundt egen helse er viktige stikkord.

Etter en lang julefeiring med mye god mat og drikke, er det ikke så rart at stadig flere nyttårsforsett handler om å komme i bedre form. Å holde på treningsmotivasjonen over lengre tid kan derimot være en utfordring for mange. I løpet av årets første måneder har derfor Eplehuset valgt å ha fokus på utvalgte produkter som kan bidra til å få flere opp av sofaen – og ut på trening.

Den ultimate treningskompisen

Ved bruk av nettannonser, sosiale medier og innhold på egen nettside, er målet å rette søkelyset mot en sunn og aktiv livsstil. Kampanjen har et naturlig fokus på Apple Watch, Beats og relevant tilbehør som passer til ulike treningsformer.

– Trening er selvsagt bra hele året, men vi har valgt å ha et spesielt fokus på det i løpet av årets første måneder. Å knytte trening sammen med vår lidenskap for teknologi er veldig moro, forteller Marius Brevik, markedsdirektør i Eplehuset.

Den ultimate treningskompisen, Apple Watch, registrerer populære økter som løping, sykling, svømming og intervalltrening. Med den er det enkelt å bytte fra én treningstype til en annen i samme økt, samtidig som den gir omfattende oversikt over alle målinger etter endt trening.

– Det er motiverende å ha et mål å jobbe mot. Det trenger ikke nødvendigvis å være et stort mål, men kanskje du bare ønsker å slå rekorden fra forrige gang du løp eller holde en intern konkurranse med venner. Trening trenger ikke å være så avansert.

– Det fine med Apple Watch Series 3 er at den tilbyr en komplett oversikt over hvor fort og hvor langt du har løpt. I tillegg til har den en rekke andre nyttige funksjoner som for eksempel innebygd høydemåler.

Et viktig fokus

Da Eplehuset fylte 15 år i 2017, ble «Miljø» lansert som en av selskapets fire kjerneverdier. Sammen med et fokus på bærekraft og gjenbruk, inngår også trening som en naturlig del av Eplehusets engasjement for miljøet.

– Miljø har rukket å bli en viktig del av selskapets identitet, og for oss er det helt naturlig at denne verdien er med på å prege noen av våre største kampanjer. Økt bevissthet rundt miljøet er noe vi ønsker å etterleve både internt i selskapet og eksternt ut til markedet.

Snødekte stier, kuldegrader og mørke ettermiddager trenger ikke å være et hinder fra å trene utendørs.

– Selv har jeg meldt meg ut av treningssenteret, og foretrekker i stedet å bruke naturen som min treningsarena. I tillegg til å få frisk luft i lungene, nyter jeg godt av fine naturopplevelser underveis. Slike opplevelser er treningsmotivasjon i seg selv, sier Brevik.

Løp 5 km – Vinn et gavekort på 11 000,-

Konkurranser er alltid morsomt – i alle fall når premien er stor! I forbindelse med kampanjen holder Eplehuset en konkurranse på Instagram hvor én heldig vinner stikker av med et gavekort på 11 000 kroner. Konkurransen har som mål å oppfordre til mer fysisk aktivitet i hverdagen. Hittil har over 250 personer deltatt.

Les mer om kampanjen på Eplehusets side: https://eplehuset.no/nyheter-og-kampanjer/trening/

Også Eplehusets ambassadør, Kjersti Buaas, er med på å fronte kampanjen. Les mer om samarbeidet med den profesjonelle snowboardkjøreren her: https://eplehuset.no/kjersti-buaas

For ytterligere kommentarer, ta kontakt med Marius Brevik, markedsdirektør i Eplehuset. Telefon: 934 60 156 E-post: marius.brevik@eplehuset.no

Eplehuset er Norges største Apple-forhandler med 22 butikker og nettbutikk. Kunnskap, inspirasjon, begeistring og miljø er våre kjerneverdier og grunnlaget for vår virksomhet. Eplehuset er et helnorsk selskap med hovedkontor i Trondheim. Kjeden passerte i 2015 NOK 1 milliard i omsetning.