Norges råeste konkurranse for unge kreatører

Pressemelding   •   mai 16, 2017 15:12 CEST

Vi gjentar suksessen fra i fjor, og søker flere kreative talenter til Eplehuset-stipendet 2017!

Liker du å fotografere, skrive, synge eller illustrere? Uavhengig av hvilken kreativ sjanger du brenner for, er Eplehuset på jakt etter unge talenter som ønsker å fortelle om sine drømmer.

Én heldig vinner stikker av med 50.000,-.

Hva drømmer du om?

I likhet med fjorårets konkurranse kan deltakere fra hele landet sende inn en videosnutt eller annet tidligere arbeid av hvordan de jobber og hva de drømmer om. Hensikten er enkel; å inspirere unge til å utfolde seg kreativt ved bruk av nytenkende teknologi.

– Jeg er ikke bare oppvokst med Apple sine produkter, men også med et bilde om at det ikke finnes noen grenser for hvordan du kan utfolde deg kreativt på en Mac. Det ønsker vi i Eplehuset å formidle.

– Ideen til Eplehuset-stipendet er egentlig en videreføring av hva Apple har gjort hele tiden. Å inspirere mennesker til å skape og være kreative. Med riktig verktøy er det mulig å lage spennende materiale på en enkel og engasjerende måte, forteller Marius Brevik, eier og markedsdirektør i Eplehuset.

Imponerende ferdigheter

Sammen med fem av Norges fremste kreatører innen ulike felt, ser han frem til å oppdage flere kreative talenter.

– Det er viktig at ambassadørene som skal representere og være Eplehuset-stipendets ansikt utad, har et unikt kreativt uttrykk selv. Derfor har vi valgt ut fem ambassadører som alle har imponerende ferdigheter innen blant annet fotografering, programmering, musikk og design.

Juryen, som består av ambassadørene og representanter fra Eplehuset, er ikke ute etter profesjonelle kreatører som allerede er etablert i et marked. Vis hva du kan og hvordan du jobber, enten det er fra gutterommet, på skolen eller i naturen.

– Fabio Enzo, som var vinneren av Eplehuset-stipendet i fjor, er et godt eksempel på hva vi er ute etter. Som stuntreporter er han en uredd type som tør å følge drømmene sine. At han har en egen stil som appellerer til et publikum på en unik måte, gjør ham til en verdig vinner.

For ytterligere kommentarer eller informasjon om Eplehuset-stipendet, ta kontakt med:

Marius Brevik, markedsdirektør i Eplehuset

E-post: marius@eplehuset.no

Eplehuset er Norges største Apple-forhandler med 22 butikker og nettbutikk. Kunnskap, tilgjengelighet, begeistring og atmosfære er våre kjerneverdier og grunnlaget for vår virksomhet. Eplehuset er et helnorsk selskap med hovedkontor i Trondheim. Kjeden passerte i 2015 NOK 1 milliard i omsetning.